تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
کد 2087

کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان سه ساله شد

کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان وارد سومین سال فعالیت خود شد.

بازسازی ناوگان ماشین آلات معدنی مهم ترین نیاز فعالان بخش معدن
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در پنجمین جلسه این کمیسیون که با حضور نایب رییس و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد، احمد خوروش، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی ضمن تقدیر از حمایت های رییس، اعضاء هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق اصفهان از این کمیسیون گفت: کمیسیون معادن با تلاش های بی دریغ دبیرو روسای کمیته های ذیل خود توانسته است به ابزاری جهت رفع مشکلات جامعه معدنی اصفهان تبدیل شود. وی ایجاد تعامل سازنده با سازمان های مربوطه از جمله سازمان صمت، منابع طبیعی و محیط زیست، حضور موثر در نمایشگاه های بین المللی از جمله ورونا، کمک به اجماع NGO های متعدد معدنی و ایجاد یک ید واحد، تلاش در راستای ایجاد کنسرسیوم صادراتی سنگ اصفهان، حضور مستمر در شورای معادن استان به منظور طرح مشکلات فعالان بخش معدن و... را از جمله اقدامات کمیسیون در سال های گذشته ذکر کرد. رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه ضروری ترین نیاز معادن و صنایع معدنی استان را بازسازی ناوگان ماشین آلات معدنی عنوان کرد و همچنین ایجاد بانک اطلاعات اعضاء اتاق، اطلس سنگ و تشکیل کنسرسیوم سنگ را راهگشای اقدامات توسعه ای آینده معدن استان دانست.
ضرورت ایجاد نمایشگاه جامع سنگ در اصفهان
در ادامه مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیزوجود معادن را یکی از پتانسیل های موجود در اصفهان دانست و گفت: یکی از مشکلات عمده بخش معدن اصفهان فعالیت های جزیره ای و پراکنده در این بخش بوده که با ایجاد کنسرسیوم سنگ رفع خواهد شد. وی با بیان اینکه با وجودیکه SME ها در کشور اشتغالزایی بالایی داشته و در سطح دنیا نیز بدینگونه است، افزود: این در حالی است که این شرکت های کوچک و متوسط برای موفقیت در عرصه بین الملل و بازاریابی محصولات خود نیازمند پیوستن به شبکه های بازاریابی و اتحاد با دیگر همتایان خود هستند. رناسی درخصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز در فعالیت های معادن و صنایع معدنی نیز گفت: افزایش قیمت ارز در صنایع صادرات محوری که از ارزش افزوده بالایی برخوردار بوده یا ارزآورهستند مانند صنعت گردشگری، صنایع معدنی و... به نسبت تاثیر مثبتی دارد. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر ضرورت ایجاد نمایشگاه جامع سنگ در اصفهان تاکید کرد و گفت: این نیاز در اصفهان بیش از پیش احساس شده و لازم است اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد. رناسی پیشنهاد ایجاد اطلس سنگ از سوی کمیسیون معادن را گام موثری برای رفع بخشی از نیازهای فعالان این صنعت دانست و از پذیرش این پیشنهاد از سوی هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
تاکید بر ضرورت تقویت روحیه کار جمعی در اصفهان
همچنین رسول رنجبران، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با ابراز تاسف از اینکه به نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی بصورت شایسته ای توجه نشده است، گفت: در حالیکه کشور ما از نظر پتانسیل های معدنی چه از نظر کمیت و چه تنوع مواد معدنی در رتبه بندی جهانی دارای جایگاه مناسبی است ومعادن می توانند بخشی از کمبود درآمدهای نفتی را جبران نمایند اما متاسفانه تاکنون مورد توجه ویژه قرار نگرفته اند. وی معادن را عامل آبادی منطقه فعالیت خود دانست و افزود: لازم است در سطح ملی این موضوع مد نظر قرار گرفته و موجب همدلی و همراهی مردم منطقه شود. وی خواستار تاثیرگذاری بیشتر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در سطوح ملی شد و تصریح کرد: از آنجا که محصولات معدنی اصفهان از نظر کمی و کیفی از پتانسیل خوبی برخوردارند لازم است در تصمیم سازی ملی نیز نقش داشته باشند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصغهان با بیان اینکه یکی از ضروریات امروز تقویت روحیه کار جمعی در اصفهان است، تلاش در راستای تجمیع شرکت های کوچک و تشکیل کنسرسیوم را در موفقیت عملکرد فعالان بخش معدن موثر دانست. رنجبران همچنین برضرورت تشکیل کمیته های تخصصی معادن ذیل این کمیسیون و انجام فعالیت های تخصصی در هر زمینه تاکید کرد و گفت: این اقدام در پیشبرد اهداف بخش های مختلف در سطح ملی تاثیرگذار خواهد بود. شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی نیز ضمن تشریح فعالیت های انجام شده این کمیسیون گفت: خوشبختانه در حال حاضر کمیسیون در شرایطی قرار گرفته که قائم به فرد نبوده و با یک تفکر توسعه ای می توان اهداف آنرا پیگیری نمود. وی برگزاری پاویون و دو نمایشگاه سنگ در اصفهان، حضور در نمایشگاه های سنگ مطرح دنیا، انعقاد قرارداد تاسیس آموزشگاه سنگ در اصفهان وانجام پروژه های مشترک با دیگر کمیسیون های اتاق اصفهان را از جمله اقدامات این کمیسیون برشمرد. در ادامه رامین عظیمی، مدیرعامل شرکت مجری بانک اطلاعات اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان و پویان رحیمی، ناظر پروژه با هدف شناخت نیاز تخصصی کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان در بانک اطلاعات، به تشریح نحوه عملکرد و اهداف این بانک اطلاعاتی پرداختند. بانک اطلاعات اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان با توجه ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮﺩﮔﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﻫﯿﺎﺕ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ، ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪیﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻨﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ   به همت اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی شده و در فاز بعدی اطلاعات فعالان بنگاه های اقتصادی استان اصفهان در آن ثبت خواهد شد. گفتنی است در ادامه این جلسه اولین اپلیکیشن تلفن همراه این بانک اطلاعات توسط رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی افتتاح شد.
 
آلبوم تصاویر b55-6-1397