تاریخ : جمعه 29 تير 1397
کد 2026

در نشست مشترک کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، کنفدراسیون سنگ ایتالیا و دانشگاه آزاد خمینی شهر عنوان شد ؛

انستیتو آموزشی سنگ ایتالیا در اصفهان راه اندازی می شود

نشست مشترک کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا ،دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و کمیسیون معادن اتاق بازرگانی با هدف بررسی امکانات این دانشگاه برای راه اندازی انستیتو آموزشی سنگ ایتالیا در محل دانشگاه آزاد خمینی شهر برگزار شد.
مسعود جعفری نژاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اصفهان در این دیدار گفت:این دانشگاه با 122 رشته دانشگاهی در چهار مقطع  کاردانی ،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا تا کنونی بیش از 32 هزار دانش آموخته داشته است .
وی هدف از راه اندازی مرکز تحقیقات و مطالعات بین‌المللی سنگ ایران  را افزایش کمی و کیفی اکتشاف ،استخراج و فرآوری صنعت سنگ عنوان کرد و گفت:این دانشگاه در مرکز مثلث  شهرک صنعتی محمودآباد،دولت آباد و تیران و رضوان شهر به عنوان سه قطب سنگ ایران قرار دارد و می تواند  تلفیق تجربه و دانش را رقم بزند.
وی از اختصاص 30 هکتار از مجموع 72 هکتار زمین دانشگاه آزاد خمینی شهر به این مرکز خبر داد و گفت:7 کارگاه تخصصی به همراه دانشکده ها  و اقامتگاهای دانشگاه در اختیار این مرکز قرار دارد.
جعفری نژاد از  همراهی فعالان صنعت سنگ استان اصفهان با دانشگاه خمینی شهر در راه اندازی این مرکز خبر داد و گفت:تاکنون توافق نامه های متعددی با شهرک های صنعتی سنگ استان اصفهان  به امضا رسیده است .
رییس دانشگاه خمینی شهر  از تشکیل هیات اندیشه ورز (اتاق فکر) سنگ در دانشگاه  با حضور فعالان صنعت سنگ و استادان دانشگاه خبر داد و گفت:این هیات وظیفه تعیین استراتژی برای صنعت سنگ در بخش اکتشاف ،استخراج ،فرآوری و فروش دارد .
جعفری نژاد تاکید کرد:این دانشگاه تلاش دارد که با در اختیار قرار دادن دانشجویان و اساتید رشته های ویژه سنگ به عنوان بازوی  علمی و آزمایشگاهی صنعت سنگ استان فعالیت کند.
وی کمبود نیروی متخصص در صنعت سنگ را یکی از چالش های عمده این صنعت برشمرد و گفت:این دانشگاه از مقطع دبستان تا دکترا می تواند نیروی متخصص این بخش را تامین کند و در این راستا در مدارس سما آشنایی  با این صنعت را آغاز کرده است .
وی از هم افزایی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور با یکدیگر خبر داد و گفت:دانشگاه آزاد خمینی شهر  می تواند از ظرفیت تمام واحدهای دانشگاهی برای تکمیل نیروی متخصص مربوط به صنعت سنگ استفاده کند.
جعفری نژاد از آمادگی برگزاری همایش ها ،نمایشگاه ها و سمپوزیوم های داخلی و خارجی صنعت سنگ در دانشگاه خبر داد و گفت:این دانشگاه می تواند با اعزام دانشجو و تبادل استاد با کنفدراسیون سنگ ایتالیا زمینه ارتقا این صنعت در کشور را فراهم کند.
دانشگاه آزاد خمینی شهر بهترین گزینه برای راه اندازی انستیتو آموزشی سنگ است
فلاویو ماربلی (Flavio Marabelli) رییس کنفدراسیون سنگ ایتالیا در این دیدار گفت:یکی از بندهای تفاهم نامه همکاری کنفدراسیون سنگ ایتالیا با اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد انستیتو آموزشی سنگ در استان اصفهان است که دانشگاه خمینی شهر می تواند یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی باشد.
وی تاکید کرد:وجود کارگاه های صنعتی ،فضای آموزشی و حضور دانشجویان و استادان دانشگاه مرتبط با صنعت سنگ فرصت بدیلی برای ایجاد انستیتو سنگ ایتالیا در اصفهان است .
وی از حمایت مالی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از ایجاد این انستیتو آموزشی خبر داد و گفت:آموزش نیروی متخصص در اکتشاف،استخراج،فرآوری و بازرگانی یکی از بند های مهم تفاهم نامه همکاری کنفدراسیون سنگ ایتالیا و اتاق بازرگانی اصفهان است .
فلاویو خاطر نشان کرد:برای حضور فعال سنگ ایران در بازارهای جهانی باید بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی،برش سنگ و بازاریابی انجام گیرد  که متاسفانه فعالان این بخش به این نکات کمتر توجه دارند.
چهار بند تفاهم نامه کنفدراسیون سن ایتالیا با اتاق بازرگانی امسال اجرایی می شود
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به تفاهم نامه همکاری  کنفدراسیون سنگ ایتالیا و اتاق بازرگانی اصفهان گفت:اتاق بازرگانی ،دانشگاه آزاد خمینی شهر و فعالان صنعت سنگ به عنوان  سه ضلع مثلث همکاری با کنفدراسیون سنگ ایتالیا آمادگی همکاری در توسعه و تقویت سنگ ایران را دارند.
وی با اشاره به چهار بخش این تفاهم نامه از جمله ایجاد انستیتو آموزش سنگ، مرکز استاندارد و گواهی بازرسی کیفیت، ایجاد تعاملات نمایشگاهی و ایجاد مرکز تعاملات تجاری گفت:  آموزش از سوی کنفدراسیون به فعالان صنعت سنگ استان اصفهان مورد تاکید قرار گرفته و اتاق بازرگانی اصفهان تلاش می کند که هر چهار بند این تفاهم نامه در سال جاری اجرایی شود.
وی اضافه کرد:دو مکان برای ایجاد انستیتو آموزشی در اصفهان به هیات ایتالیایی پیشنهاد شده است که در حال بررسی و تصمیم گیری می باشند .
رضا احمدی رییس انجمن سنگ اصفهان در این نشست تاکید کرد:از میان 30 دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان اصفهان ،دانشگاه آزاد خمینی شهر به عنوان مرکز علمی صنعت سنگ استان اتخاب شده است .
وی تاکید کرد:فعالان و تشکل های سنگ با مرکز مطالعات راهبردی صنعت سنگ  این دانشگاه ارتباط نزدیکی را برقرار کردند.
در پایان این نشست هیات ایتالیایی از بخش های مختلف دانشگاه ازاد خمینی شهر و مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگ ایران از جمله کتابخانه ،کارگاه های عملی و فنی، دانکشده ها و مراکز اقامتی اساتید خارجی این دانشگاه بازدید بعمل آورد.
 
 
آلبوم تصاویر 4059-4-1397