تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1396
کد 1462

نشست آشنایی با فرصت‌های کسب‌وکار بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

نشست آشنایی با فرصت‌های کسب‌وکار بخش کشاورزی به همت کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
نشست آشنایی با فرصت‌های کسب‌وکار بخش کشاورزی به همت کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست  در سالن اجتماعات  اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«مسعود عبدالهی» نایب رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این  نشست گفت:کشاورزی استان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای کسب‌وکار جوانان است که با حمایت سازمان‌های دولتی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان  و رونق اقتصادی را برای استان فراهم کند.  
وی زنجیره تولید بخش کشاورزی را شامل نهاده‌های تولید،حمل‌ونقل،ماشین‌آلات بسته‌بندی و بازار دانست و گفت: بازار به‌عنوان مهم‌ترین بخش چرخه کشاورزی است  که فعالان این بخش باید به آن توجه کنند.
وی ویژگی بازار کشاورزی را شامل صنعت(ثبات قیمت و ثبات کیفیت) و برنامه‌ریزی استراتژیک (کوتاه‌مدت،میان‌مدت، بلندمدت) برشمرد و گفت:برای اینکه بخش کشاورزی بتواند نقش مؤثری در تولید ناخالص داخلی و همچنین صادرات استان داشته باشد بایستی برنامه‌ریزی استراتژیک آن بر اساس فرصت‌ها و تهدیدها طراحی شود.
عبدالهی وجود تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی اقتضایی را حلقه گمشده بخش کشاورزی برشمرد و گفت: مشکل اساسی ،ضعف علمی تولیدکنندگان بخش کشاورزی است زیرا تولید سنتی  بلای جان این بخش است .
وی تاکید کرد: مالکان و بهره‌برداران با تکنولوژی پیشرفته می‌توانند نقش مهمی در تولید و توزیع محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند.
فرهاد حاجی مرادی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:استان بااینکه 6 درصد زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده ولی 10 درصد تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است .
وی افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی را عامل موفقیت این بخش در دوران خشک‌سالی و کم‌آبی برشمرد و گفت:کشاورزان با تولید محصولات باکیفیت و مبتنی بر نیاز بازار می‌توانند نقش اثرگذاری در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند.
 
آلبوم تصاویر 3067-4-1396