تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
کد 1287

در بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ باید ذهنیت مسوولین را نسبت به نتایج تصمیمات اقتصادی روشن کرد/اعتبارات دولتی در بخش نوآوری و شکوفایی استعداد در محل خود هزینه شود

بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضا در تالار هیات نمایندگان ساختمان شماره دو اتاق اصفهان برگزار شد.
بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضا در تالار هیات نمایندگان ساختمان شماره دو اتاق اصفهان برگزار شد.   
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی  رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:صندوق نوآوری و شکوفایی  برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌جای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان جوانان بودجه  یک هزار و 500 میلیارد تومانی خود را در بانک قرار داده و از محل سود سپرده اقدام به خرید یک ساختمان 800 میلیاردی کرده است .
وی افزود:صندوقی که باید از جوانان خوش‌فکر حمایت مادی برای پیشبرد ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه داشته باشد نباید منابع خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری  کند.
سهل‌آبادی با تقدیر از مدیرکل دارایی استان اصفهان در تعامل با فعالان اقتصادی در موضوع بخشش جرایم  و تقسیط مالیات آنان گفت: همکاری  مدیر و معاونین اداره کل دارایی با فعالان اقتصادی می‌تواند زمینه تقویت و توسعه  تولید در استان را فراهم سازد .
باید ذهنیت مسوولین را نسبت به نتایج تصمیمات اقتصادی روشن کرد
محمود اسلامیان نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:فعالان اقتصادی و تشکل‌ها به‌ویژه اتاق بازرگانی بایستی ذهنیت مسوولین عالی کشور را نسبت به نتایج تصمیمات اقتصادی روشن  کنند.
وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر کاهش سن بازنشستگی بانوان گفت:این تصمیم بار سنگینی بر دوش بنگاه‌های اقتصادی که دارای کارکنان  زن هستند می‌گذارد و نتایج این تصمیم باید به‌صورت ملموس و با عدد و رقم در اختیار تصمیم‌گیرندگان گذاشته شود تا آگاه‌تر از گذشته تصمیم بگیرند .
وی خاطرنشان کرد:تحلیل شرایط اقتصادی برای مسوولین  می‌تواند زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمات منطقی و اثرگذار باشد .
 وی با اشاره به ظرفیت اتاق بازرگانی در جذب فعالان اقتصادی به امور خیریه اشاره کرد و گفت:اتاق به‌عنوان بستر می‌تواند زمینه تشویق فعالان اقتصادی به کمک‌رسانی به اقشار جامعه فراهم کند .
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تصریح کرد:قطار پرسرعت اصفهان – تهران ،اجرای مصوبات شورای عالی آب در موضوع زاینده‌رود و توسعه فرودگاه اصفهان سه پروژه‌ای است که معاون اول رییس جمهور برای استان در نظر گرفته است.
محسن پور سینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  با اشاره به استقبال تشکل‌ها و انجمن‌های اقتصادی برای عضویت در اتاق بازرگانی گفت: از ابتدای فعالیت دور هشتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تاکنون 9 تشکل به ثبت رسیده و تعداد تشکل‌های ثبت‌شده به 12 تشکل رسیده است.
قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری،تامین مالی و توسعه روابط خارجی در این جلسه خواستار تسهیل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در پروژه‌های  استان شد و گفت:آسان‌سازی سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند مساله بیکاری و رکود اقتصادی در  استان را حل کند.
سید رسول رنجبران  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:پرداختن به علت‌های رکود اقتصادی و  زندانی شدن برخی از فعالان اقتصادی موضوعی مهمی است که اتاق باید به آن بپردازد.
وی تاکید کرد: اینکه چرا تعداد زندانی‌های استان اصفهان افزایش‌یافته است بایستی موردبررسی و تحقیق مراکز پژوهشی و تحقیقاتی  قرار گیرد و علت معلول مشخص شود.
رنجبران در بخشی دیگری از سخنان خود خواستار حضور بخش خصوصی استان در تامین منابع مالی طرح انتقال آب کوهرنگ 3  به زاینده‌رود شد و گفت:طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد نیاز به فایناس خارجی دارد زیرا بیش از یک  میلیارد  دلار اعتبار نیاز دارد.
 وی خواستار تشکیل شورای عالی آب استان اصفهان شد و گفت:آب به‌عنوان مهم‌ترین  مساله استان اصفهان است و لازم است در این زمینه شورایی تخصصی با حضور مسوولین دولتی و بخش خصوصی تشکیل  شود .
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: بیکاری یک نفر یک خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهد ولی بیکاری یک تولیدکننده یک  بحران اجتماعی ایجاد می‌کند .
وی افزود:زندانی شدن تولیدکننده نه‌تنها اتفاق مثبتی را رقم نمی‌زند بلکه باعث تعطیلی واحد تولیدی و بیکاری کارگران آن می‌شود.
حمیدرضا قلمکاری  رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط‌زیست  اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه با اشاره به میزان آب آورد تونل‌های انتقال آب به زاینده‌رود گفت: رودخانه اصلی و تونل اول کوهرنگ حق آبه کشاورزان است که بایستی به‌صورت مداوم به آنان تحویل داده شود .
امیر کشانی  رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار  نقش‌آفرینی اتاق در معرفی اولویت  فعالیت‌های خیرخواهانه در استان شد و گفت:استان اصفهان در بخش خیریه‌ها دارای پتانسیلی است که می‌تواند هدفمندتر دنبال شود.
 
 
آلبوم تصاویر 2161-12-95