تاریخ : دوشنبه 2 اسفند 1395
کد 1269

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران: اقتصاد كشور نيازمند امنيت پايدار است

رئيس اتاق بازرگاني اصفهان گفت: سربازان جبهه اقتصادي براي رفع وابستگي و استقلال كشور می‌جنگند و انتظار دارند آسيب ديدگان سال هاي اخير درمان شوند.
به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي در چهاردهمين جشنواره توليد ملي- افتخارملي كه باحضور محمد رضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت، غلامحسين رئيس اتاق بازرگاني ايران، مسعودپزشكيان نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، ابوالفضل رضوي  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، حسين هاشمي استاندار تهران و جمع كثيري از صنعت گران و توليد كنندگان در سالن همايش هاي صدا و سيما  برگزار گرديد، گفت: دولت موظف است بودجه‌های عمرانی را ارتقاء بخشد و آسایش مردم را فراهم کند.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان گفت: تجربه كشورهاي موفق نشان مي‌دهد دولت ها متولی امنیت،ايجاد زیرساخت هاي مختلف ‌وحمايت ازبخش خصوصي هستند و وظیفه بخش خصوصی این است كهاشتغال ايجادکند، موجب افزايش گردش پول شود، مالیات بپردازد و اين مالیات هزینه‌های دولت را جبران کند.
سهل‌آبادي ادامه داد: منظوراز این امنیت، امنیت سخت‌افزاری نیست. بلکه امنیت نرم‌افزاری است. به طورمثال اگر امنیت پايدار برقرار باشد ، هر روز قدرت خرید جامعه کم نمي شود و هر روز یک تولید کننده در کشور دچار مشکلات و دغدغه‌های جدید نمي شود.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران تصريح كرد: متاسفانه نقدینگی ايران درسال ۸۴ ، ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است و اين نقدينگي در سال ۸۵ به هزار میلیارد تومان رسیده است.
مگر نه این است که از زمانی که دولت‌ها شکل گرفتند، اقتصاد دنیا بر پایه طلا و نقره موجود در خزانه‌ها استوار شد و بدون این پشتوانه سکه ضرب نمی‌شد. چگونه است که امروز آنچنان پول به چاپ رسیده است که نقدینگی کشور ما این رشد لجام گسيخته را داشته است.
وي خطاب به مسئولان حاضر در اين مراسم گفت: ما حاضریم اندک مالیاتی که از اصناف اخذ مي گردد را بپردازیم اما در ازاي آن ارزش افزوده تنها از خريدار اخذ شود.هنوز بعد از گذشت سال‌ها دولت‌ها نتوانسته اند، براي ارزش افزوده تکلیف مشخصي روشن کنند.
وي افزود: به دلیل رکود در بازار؛ تولید کننده دچار مشکل است. کالای هاي تولیدی در انبار مانده و کارخانه‌داری را به انبارداری تبدیل کرده‌ است و اگر فروش اندکی هم به دست آيد،بهاي آن در اقساط چندین ماهه و بلند مدت دريافت مي شود اما ماليات بر ارزش افزوده سه ماه به سه ماه با جريمه سنگين به فعالان اقتصادي تحميل مي شود.
اين فعال اقتصادي افزود: تولید کننده‌ای که ما به او میگوییم، تو با تولید ملی افتخار ملی هستی، باید در برابر مسئولان سازمان امور مالياتيگردن کج کند تا جریمه‌ای که به او تعلق گرفته را ببخشند. این تولید کننده با چه روحیه‌ای سر کار برود؟
سهل‌آبادي ادامه داد: کدام تولیدکننده از دست بانک آسایش دارد؟ وام برای تولید ادبیات خود را می‌خواهد نه اینکه وام با بهره بالاي بيست درصد به توليد اختصاص يابد.
وي توافق هسته‌ای را اتفاق مبارکی برای فعالان اقتصادي خواند و گفت: اين توافق باعث شد مبادلات ما در سطح بین‌المللی شفاف و آرام شود و پس از آن مشاهده شد بسیاری کشورهای اروپایی تلاش مي كنند آرام آرام باسفر به ایران قراردادهای اقتصادی منعقد كنند.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان جامعه تولید را همانند سربازان نظام تولید برشمرد و افزود: اين سربازان نظام براي رفع وابستگي و استقلال كشور می‌جنگند و انتظار دارند آسيب ديدگان سال هاي اخير درمان شوند و جانباختگان در بهترین جای شهر دفن شوند نه اینکه در زندان‌ها بمیرند.
وي گفت: ما می‌خواهیم بخشنامه بانک مرکزی که در سال ۸۸ به بانک ها ابلاغ شد،تغییر داده شده و تولید کنندگان شامل عفو عمومی گردند. اگر این اتفاق نیفتد، هرچه وام نيز به فعالان اقتصادي اختصاص يابد، وضعيت آن هاوخیم‌تر می‌گردد.
سهل‌آبادي در پايان گفت: اگر به ما به عنوان سربازان جبهه اقتصاد توجه بيشتري شودو سهم مان ازهدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود،شاید چند سالی بیشترخدمت کرده و به سرنوشت موسی‌خانی‌ها دچار نشویم.