تاریخ : شنبه 23 بهمن 1395
کد 1250

سهل آبادی در جمع فعالان نساجی استان اصفهان تشکل های صادراتی بایستی نقش اتاق فکر توسعه صادرات استان را داشته باشند / بخش خصوصی باید به توان خود متکی باشد نه به کمک های دولت/ اتحادیه صادرکنندگان محصولات نساجی استان اصفهان تشکیل می شود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکل های صادراتی بایستی نقش اتاق فکر توسعه صادرات استان را داشته باشند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکل های صادراتی بایستی نقش اتاق فکر توسعه صادرات استان را داشته  باشند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل آبادی  در جمع فعالان صنعت نساجی برای راه اندازی تشکل صادراتی نساجی استان اصفهان افزود: اتحادیه ها و تشکل های  صادراتی با ارایه برنامه می توانند  اتاق بازرگانی و سازمان های دولتی را برای  تدوین برنامه های توسعه صادرات یاری کنند.
وی با اشاره به تاریخچه نساجی در استان اصفهان و پیشرو بودن این صنعت گفت:تشکیل اتحادیه صادراتی نساجی استان می تواند گامی موثر در احیای این صنعت و بالندگی آن در استان و کشور داشته باشد.
سل آبادی از  آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت ،تقویت و توسعه تشکل های صادراتی استان خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات استان و تقویت تولید واحدهای تولیدی  از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود .
وی از اتاق بازرگانی ایران خواست که کشورهای جهان را  بر اساس  توانمندی و پتانسیل  استانها بین اتاق های بازرگانی تقسیم بندی کند و افزود:هر اتاق بازرگانی موظف باشد  با کشور  مخاطب خود روابط اقتصادی و سرمایه گذاری تنظیم کند و زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری را فراهم سازند.
سهل آبادی مطالعه بازار را یکی از حلقه های گمشده تجارت ایران برشمرد و گفت:حضور هیات های تجاری ایران در کشورهای هدف می تواند زمینه افزایش مراوادات تجاری را فراهم سازد.
وی تاکید کرد:اتاق بازرگانی اصفهان آماده حمایت از برگزاری نمایشگاه هخای تخصصی یا پایون نمایشگاهی برای تشکل های صادراتی استان است و این مهم نیاز به ارایه برنامه از سوی این تشکلها  به اتاق بازرگانی است.  
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد:بخش خصوصی باید از وابستگی به بخش دولتی  خود را ها کند و بر توان خود متمرکز شود زیرا دولت با مشکلات متعددی روبروست .
وی به سفر اخیر هیات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به عمان و لبنان  اشاره کرد و گفت: این دو کشور پتانسیل بسیاری برای واردات کالاهای ایرانی دارند و بایستی ازاین فرصت استفاده کرد.
سهل آبادی با اشاره به حضور متعدد و گسترده بازرگانان و تولیدکنندگان ایران در عراق گفت: رقابت بازرگانان ایرانی باعث کاهش قیمت کالاهای ایرانی در بازار عراق شده است .
وی از آمادگی اتاق بازرگانی برای راه اندازی دفاتر در کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: این دفاتر می توانند هم‌افزایی بین شرکت های استان را برای حضور بلند مدت در بازار کشورهای هدف فراهم سازد.
وی خواستار تمرکز شرکت های استان به سوریه شد و گفت:سوریه بحران زده امروز به سازندگی دارد و همان گونه که استان اصفهان بیشترین شهدای  حرم را به خود اختصاص داده است ،در اجرای پروژه های  سازندگی  این کشور باید نقش مهمی ایفا کند.
مجتبی ملااحمدی عضو انجمن صنایع نساجی استان اصفهان  در این جلسه  از حمایت های اتاق بازرگانی از تشکل های اقتصادی تقدیر کرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند نقش حمایتی موثری از تشکل های صادراتی هر بخش داشته باشد.
وی از مراحل  پایانی تشکیل اتحادیه  صادرکنندگان محصولات نساجی استان اصفهان خبر داد و گفت:این اتحادیه باهدف هم‌افزایی بین تولیدکنندگان و بازرگانان صنعت نساجی خواستار توسعه صادرات محصولات نساجی است .
 
آلبوم تصاویر 2130-11-95