تاریخ : شنبه 23 بهمن 1395
کد 1246

در سمینار بررسی قوانین و مقررات صادرات و واردات در حوزه کشاورزی مطرح شد؛ بخش کشاورزی می تواند از ورود موقت کالا برای واردات مواد اولیه و صادرات محصول نهایی استفاده کند

مدیر گمرک فرودگاه اصفهان گفت: بخش کشاورزی استان اصفهان می تواند از ورود موقت کالا برای واردات مواد اولیه و صادرات محصول نهایی استفاده کند.
مدیر گمرک فرودگاه اصفهان گفت: بخش کشاورزی  استان اصفهان می تواند از ورود موقت کالا  برای واردات مواد اولیه و صادرات محصول نهایی استفاده کند.  
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، اصغر خودسیانی در سمینار آموزشی بررسی قوانین و مقررات صادرات و واردات و آخرین تغییرات امور گمرکی در حوزه کشاورزی که به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد ،افزود: ورود موقت یک تسهیل ویژه گمرک برای تولیدکنندگان و صادرکنندگانی است که می خواهند محصول نهایی را صادر کنند .
وی اضافه کرد:ورود موقت کالا می‌تواند تا سه سال تمدید شود و مسیر قانونی اجرای ان در گمرکات  استان  اجرا می‌شود .
وی خاطرنشان کرد: ورود موقت می‌تواند هزینه تمام‌شده تولید محصولات صادراتی را کاهش دهد و امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم سازد.
مدیر گمرک فرودگاه اصفهان تاکید کرد: در فرایند صادرات و واردات کالا سه منبع قابل‌اتکای فعالان اقتصادی شامل مقررات صادرات و واردات ،قانون گمرک و بخش‌نامه‌های داخلی است که فعالان اقتصادی باید از آخرین بخش‌نامه‌ها باخبر شوند .
خودسیانی پیشنهاد کرد که اتاق بازرگانی آخرین بخش‌نامه‌های گمرکی را  به‌صورت بسته‌های اطلاع‌رسانی به اعضای خود ارایه دهد.
 
آلبوم تصاویر 2123-11-95