تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1395
کد 1128

گلشیرازی : توجه ویژه به شرکت‌های مدیریت صادرات ضروری است/تولایی: اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار افزایش صادرات

گلشیرازی : توجه ویژه به شرکت‌های مدیریت صادرات ضروری است/تولایی: اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار افزایش صادرات

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دنیای امروز افزایش حتی یک دلار در امر صادرات نیازمند برنامه‌ریزی است و نباید از این موضوع غافل شد که یکی از راه‌های برون‌‌رفت از مشکلات در این راستا، تشکیل و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات است
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دنیای امروز افزایش حتی یک دلار در امر صادرات نیازمند برنامه‌ریزی است و نباید از این موضوع غافل شد که یکی از راه‌های برون‌‌رفت از مشکلات در این راستا، تشکیل و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گل‌شیرازی در آیین تکریم صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وی افزود: اگر شاهد این هستیم که تراز اقتصادی کشور در بخش صادرات و واردات در سال جاری مثبت شده، این نشان از برنامه‌ریزی در این راستا است.
وی ادامه داد: باید از تمامی صادرکنندگان تشکر ویژه کرد، زیرا تجارت خارجی و نقل و انتقالات پول در این برهه زمانی کاری دشوار است و قطعاً نیاز است تجربیات خود را افزایش دهیم تا فرهنگ صادراتی در استان شکل گیرد.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: تصمیم بر آن شد تا در چهار موضوع صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات نشست‌هایی به مناسبت هفته صادرات برگزار کنیم تا در این جلسات با بیان مشکلات و تجربیات و پیشنهادات زمینه گسترش صادرات استان فراهم شود.
وی خواستار توجه ویژه به نیروی جوان و جویای کار کشور شد و گفت: نیاز است با برنامه‌ریزی منسجم زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود، از طرفی استان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش صنایع دستی است و باید به موضوع صادرات صنایع دستی از استان به عنوان برگ برنده نگاهی ویژه داشت، در برنامه ششم توسعه نیز افزایش صادرات صنایع دستی از 350 میلیون دلار به یک میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: برای افزایش صادرات باید نگاهی بازار محور داشته باشیم، از ابزار تعرفه ترجیهی به درستی استفاده کنیم و نرخ ارز نیز به قیمت واقعی برسد، از طرفی توجه ویژه به گسترش حمل و نقل ریلی نیز می‌تواند کمک شایانی به این مقوله داشته باشد.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت‌های صادراتی مواردی همچون توجه به برند ملی، ثبت حریم جغرافیایی جهت رعایت حقوق مالکیت معنوی و گسترش برندینگ و تجارت الکترونیک می‌تواند زمینه گسترش صادرات را فراهم آورد.
وی به مشکلات ساختاری موجود در بخش صادرات استان اشاره کرد و گفت: ایجاد پایانه سورت و بسته‌بندی سیب درختی و همچنین تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند به بهبود اوضاع در این بخش کمک زیادی داشته باشد.
گل‌شیرازی با تاکید بر ظرفیت‌های استان اصفهان در صنعت سنگ خواستار توجه به خوشه‌سازی در این مقوله شد و مطرح کرد: برای افزایش صادرات استان نیاز به حضور هدفمند در نمایشگاه‌های مختلف خارجی است و باید دفاتر بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی راه‌اندازی شود.
وی در پایان با بیان اینکه سند راهبردی توسعه تجارت استان و سند راهبردی اتاق بازرگانی با همکاری کارشناسان مربوطه تهیه شده، عنوان کرد: امیدواریم مشکلات در بخش صادراتی برطرف شوند، اتاق بازرگانی نیز در این ارتباط تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و امیدواریم آینده‌ای روشن در انتظار صادرات استان باشد
تولایی: اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار افزایش صادرات
محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در این مراسم گفت: در دو سال اخیر هیات‌های خارجی مختلفی به کشور رفت و آمد داشته‌اند، اما به نظر بنده با این وجود میزان صادرات در بخش خصوصی کشور تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.
وی اظهار کرد: در امر صادرات باید به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت، زیرا در اغلب بندهای این سیاست‌ها به موضوع صادرات اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان یک منشور ملی در نظر گرفت، افزود: این سیاست‌ها در 24 بند با مطالعات و اقدامات کارشناسی بسیار تدوین شده و در صورت توجه به این سیاست‌ها مشکلات و موانع صادراتی برطرف خواهند شد.
وی با بیان اینکه نیاز به اعمال تعرفه ترجیحی برای صادرات به کشورهای منطقه وجود دارد، تصریح کرد: نیاز است حضور پررنگ‌تری در بازار کشورهای عربی همچون لبنان داشته باشیم، علاوه بر این صندوق ضمانت صادرات نیز باید ریسک‌پذیری زیادی داشته باشد تا صادرکنندگان بتوانند با پشتوانه وارد بازارهای دنیا شوند.
تولایی توجه ویژه به صادرات و تجارت خارجی را از راهکارهای آشنا ساختن دنیا با معارف اسلامی دانست و گفت: صادرکنندگان نه به وام و نه به تشویق احتیاجی ندارند، مشکلات مالیاتی دامن بسیاری از صادرکنندگان را گرفته و در این شرایط  خواسته صادرکنندگان تنها دریافت حق و دارایی‌های خوشان است.
آیین تکریم صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ،استاندار و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 
 
آلبوم تصاویر 2019-9-95