تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1395
کد 1127

زرگرپور در آیین تکریم از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان : رتبه نهم صادرات اصفهان در شان استان نیست

زرگرپور در آیین تکریم از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان : رتبه نهم صادرات اصفهان در شان استان نیست

استاندار اصفهان با ابراز تاسف نسبت به اینکه رتبه نهم اصفهان در صادرات کشور در شان این استان نیست، گفت: با استفاده از اقتصاد مقاومتی می توان ریل واردات را به ریل صادرات تبدیل کرد
استاندار اصفهان با ابراز تاسف نسبت به اینکه رتبه نهم اصفهان در صادرات کشور در شان این استان نیست، گفت: با استفاده از اقتصاد مقاومتی می توان ریل واردات را به ریل صادرات تبدیل کرد.
رسول زرگرپور  در مراسم تکریم از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سالن همایش های بی نالمللی اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به روابط گل آلود روسیه و ترکیه و مشکلاتی که بر سر راه بازرگانی دو کشور طی سال گذشته تاکنون ایجاد شد، اظهار داشت: در این شرایط امید بود ایران بتواند در ارتباط با صادرات و تامین کالاهای کشاورزی و لبنی با روسیه همکاری داشته باشد.
وی با بیان استقبال مسوولان روسی از این موقعیت و بازدید نماینده های خود برای بازدید از کارخانجات لبنی اصفهان، افزود: در آن زمان امید داشتیم که شاهد جهشی در صادرات اصفهان باشیم اما با پیگیری از کمیسیون صادرات مشخص شد که بخش خصوصی اقدامی انجام نداده و مواردی همچون نداشتن سیستم مدیریتی، نبود حمل و نقل یخچال دار و .... را از جمله دلایل عدم موفقیت در این فرصت عنوان کردند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تامین برخی از زیرساخت ها وظیفه دولت نیست بلکه خود بخشی خصوصی باید فراهم کند، افزود: متاسفانه بازاری مناسبی برای استان پیدا شد و طرف مقابل نیز برای ایجاد این ارتباط بازرگانی علاقمند بود و ما نیز دارای صلاحیت برای انجام صادرات بودیم اما زیرساخت ها و زنجیره ای که باید وجود داشت در استانی مانند اصفهان وجود نداشت.
وی با ابراز خوشحالی نسبت به آسیب شناسی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در خصوص صادرات و کمبودهای آن در استان، گفت: اگرچه دولت باید حمایت کند اما ایجاد کننده و راه اندازی بخش حمل و نقل با بخش خصوصی است.
به گفته زرگرپور بخش خصوصی باید حمل و نقل را راه اندازی کند و اتاق بازرگانی نیز پیگیر کسری های استان باشد با این حال دولت نیز باید تسهیلات را مهیا کند.
وی با اشاره به اینکه امسال سومین سالی است که در دولت یازدهم این مراسم را برگزار می کنیم، تاکید کرد: مراسم امسال با دو سال پیش بسیار متفاوت بود. زیرا شرایط و فرصت طلایی برای بخش صادرات استان پیش آمد که قبلا وجود نداشت.
به اعتقاد استاندار اصفهان، ما باید از این شرایط و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با همدلی، هم افزایی و همفکری به بهترین وجه استفاده کنیم.
وی در ادامه مردمی محور، عدالت محور، بنیان محور، تولید محور و صادرات محور را پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر می توان با این فرصت طلایی قوانین و مقررات را تغییر داد و حمایت هایی را ایجاد کرد و ریل واردات را تبدیل به ریل صادرات کرد.
زرگرپور با تاکید بر اینکه فضای طلایی برای صادرات فراهم شده و باید از این فرصت در استان حداکثر استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: رتبه نهم صادرات کشور، در شان اصفهان نیست و مایه شرمندگی است.
به گفته وی، شان استان اصفهان این است که رتبه دوم و سوم صادرات را داشته باشد. باید برای رسیدن به این رتبه هدفگذاری کنیم.
55 صادرکننده برای انتخاب صادرکننده نمونه بت نام کردند
اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان  در این مراسم ،به عملکرد کمیته برگزارکننده این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: اعضای این کمیته اداره هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان، سازمان جهادکشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل استاندارد، اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی و اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف هستند.
وی با اشاره به مزیت های انتخابی صادرکنندگان نمونه استان، گفت: درآمدهای حاصل از ارز، حفظ بازارهای هدف، شهرت فنی و تخصصی، عضویت در تشکل صادراتی در تمام گروه ها از جمله فاکتورهای انتخاب صادرکنندگان برتر در سال 95 بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه از بین 55 نفر ثبت نام کننده اصفهانی، 23 نفر به عنوان صادرکننده استانی برگزیده شدند، افزود: از سوی دیگر نیز 5 نفر به عنوان صادرکننده کشوری برگزیده و همچنین اتاق بازرگانی به دلیل توجه ویژه به جوانان 4 جوان صادرکننده را انتخاب کرد.
آیین تکریم صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ،استاندار و جمع از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 
 
آلبوم تصاویر 2018-9-95