تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1395
کد 1121

در نهمین جلسه شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی مطرح شد: کمیسیون ها، مغز متفکر اتاق های بازرگانی هستند

در نهمین جلسه شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی مطرح شد: کمیسیون ها، مغز متفکر اتاق های بازرگانی هستند

نهمین جلسه شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نایب رییس اتاق در ساختمان شماره 2 برگزار شد.
نهمین جلسه شورای دبیران کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نایب رییس اتاق در ساختمان شماره 2  برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه مصطفی رناسی، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، مشاور سه قوه و پلی بین بخش خصوصی و دولت است و در این دوره از فعالیت اتاق اصفهان، بر توسعه کسب و کار اعضای  تاکید زیادی شده و بخش های ITDO و SPX نیز در همین راستا تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه بحث توسعه کسب و کار اعضا  در اتاق های مدرن دنیا، از بیست سال پیش تاکنون مطرح بوده است، افزود: زمانی که استراتژی اتاق های بازرگانی در جهت توسعه کسب و کار اعضا  نیل می کند، فعالیت های کمیسیون های ذیربط نیز در همین راستا تعریف خواهد شد.
رناسی با تاکید بر اینکه کمیسیون ها  مغز متفکر اتاق های بازرگانی هستند، تصریح کرد: کار کمیسیون ها، پرورش ایده و بررسی مشکلات در واحدهای مختلف اقتصادی بوده و لازم است که آنها در گزارشات خود با تعریف پارامترهایی مشخص کنند که تا پایان سال در راستای بهبود وضعیت کسب و کار اعضای خود چه اقدامتی انجام داده اند. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان درباره نقش دبیران کمیسیون ها نیز گفت: در حقیقت رییس کمیسیون در یک جلسه فکری را القا  کرده و دبیر به عنوان مدیر عامل کمیسیون  آن را پرورش می دهد.
 وی افزود: نقش محوری کمیسیون ها، با دبیران است و کیفیت کار یک کمیسیون در رابطه مستقیم با رییس کمیسیون و کمیت کار با دبیران است و اگر خروجی یک کمیسیون مطلوب باشد، حضور اعضای  پر رنگ تر خواهد شد.
سردبیر مجله اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به رویکرد جدید و  تحولات صورت گرفته در هیات تحریریه و بخش اجرایی این نشریه افزود: نشریه در حقیقت آیینه کمیسیون ها بوده و لازم است گزارش عملکرد کمیسیون ها به صورت منظم در مجله اتاق ارایه شده و خروجی ها مشخص و قابل پیمایش باشد.
حمیدرضا امیدان، مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مقایسه آن با دیگر تشکل های موجود درکشور گفت: قانونمندترین و بزرگ ترین مجموعه ای که می تواند بخش خصوصی را نمایندگی کند، اتاق های بازرگانی هستند. وی افزود: مشاوره به سه قوه و تصمیم سازی برای تصمیم گیران کشور از رسالت های مهم اتاق های بازرگانی است که این مهم از طریق ایفای نقش کمیسیون های تخصصی امکان پذیر بوده و آنها می توانند با تضارب آرا ناشی از حضور نمایندگان بخش های خصوصی و هم اندیشی بین آنها و نمایندگان دولت، اتفاقات خوبی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.
 امیدان در ادامه تصریح کرد: در این دوره از فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان، مجموعه یازده کمیسیون تخصصی موجود  از حیث تعدد جلسات و تعدد فعالیت های کمیته های ذیربط، آمار مطلوبی را در بین اتاق های بازرگانی کشور از خود به جای گذاشته اند.
مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره اجمالی به فعالیت های کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: شکل گیری کمیسیون های تشکل ها و مسوولیت های اجتماعی که جای خالی آنها بسیار احساس می شد، از اقدامات موثری است که در این دوره از فعالیت هیات نمایندگان اتاق اصفهان انجام شد.
 امیدان  افزود: مجموع فعالیت هایی که در کمیسیون های تخصصی صورت گرفته آثار مطلوبی را در توسعه کسب و کار اعضای  بر جا گذاشته است.
 در ادامه دبیران کمیسیون های یازده گانه به بیان دیدگاه های خود در راستای بهبود عملکرد کمیسیون های مربوطه پرداختند و مواردی از جمله افزایش تعامل و انجام کارهای گروهی بین کمیسیون ها، تسریع در تهیه بانک جامع اطلاعاتی، ضرورت در اختیار قرار گرفتن ابزار های لازم برای بهبود عملکرد کمیسیون ها، برگزاری جلسات مشترک دبیران کمیسیون ها با عوامل اجرایی اتاق و... پیشنهاد شد.
همچنین طی مراسمی با تقدیم لوح تقدیر توسط نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، از زحمات مهدی فخاری دبیر سابق کمیسیون صنایع تقدیر و حسین ریاحی به عنوان دبیر جدید این کمیسیون معرفی گردید.
 
آلبوم تصاویر 2010-9-95