تاریخ : دوشنبه 28 تير 1395
کد 881

در دوره آموزشی « راه های توسعه کسب و کار، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک» مطرح شد: تاکتیک های تجارت الکترونیکی بر مبنای مدل بومی کسب و کار

معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اقدام به برگزاری دوره آموزشی« راه های توسعه کسب و کار، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک» نمود.

معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اقدام به برگزاری دوره آموزشی« راه های توسعه کسب و کار، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک» نمود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه که به منظور آشنایی با ابزارها، مهارت ها و تکنیک های توسعه کسب و کار، استفاده از تجارت الکترونیکی برای ورود به بازارهای جدید و برنامه ریزی استراتژیک برای کسب مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری اطلاعات برگزار شد.

«زهرا اخوان نسب»معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ، هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی و مهارت افزایی آنها عنوان کرد و گفت: بر اساس نیاز سنجی های عمیقی که صورت گرفته و با توجه به متحول شدن شیوه های کسب وکار مقرر شده تا جلسات آموزشی عملیاتی نیز برگزار شود. وی افزود: در دوره های بعد به مباحث حسابداری و اصول مالی خواهیم پرداخت.

در ادامه مهدی ناصری،  مشاور و مدرس کسب و کارهای نوپا و مدیر توسعه کسب و کار «عکس پرینت» گفت: هدف از این جلسه این است که اگر ما دارای یک کسب و کار آف لاین – فیزیکی- هستیم و قصد ورود به  دنیای تجارت الکترونیکی را داریم و می خواهیم کم کم به یک کسب و کار ترکیبی آن لاین و آف لاین تبدیل شویم چه اقداماتی انجام دهیم. وی افزود: کسب و کار معمولا توسط چهار نیروی بازار، نیروهای کلان اقتصادی، نیروهای صنعت و روند های کلیدی، از طرف محیط تحت فشار قرار می گیرد و همین نیروها در حقیقت محرکی برای بازآفرینی کسب و کار هستند و سبب می شوند تا ما اقداماتی را در زمینه پیشرفت کسب و کار خود انجام دهیم.

 ناصری در ادامه به ارایه 62 رکن و تکنیک مهم و کلیدی توسعه کسب وکار پرداخت.  این مشاور و مربی کسب و کارهای نوپا به بیان ارکان تاکتیک های تجارت الکترونیکی بر مبنای  بوم مدل کسب و کار پرداخت و اولین رکن را «کانال» عنوان نمود و گفت: کانال ها در واقع نقاط تماس ما با مشتریان هستند که می توانند شامل چند نقطه تماس در طی یک فرایند تعامل با مشتری باشند. وی اولین فازهای توسعه تجارت الکترونیکی کسب و کار در حوزه کانال ها را کاتالوگ، نظرسنجی، راهنمای آنلاین مشتری، گارانتی و ضمانت نامه ذکر کرد. ناصری یکی دیگر از ارکان تاکتیک های تجارت الکترونیکی بر مبنای  بوم مدل کسب و کار را « نوآوری با تجارت الکترونیک در ارتباط با مشتری» ذکر کرد و آن را شامل مجموعه تعاملات غیر مالی ای که در یک دوره زمانی بین کسب و کار ما با مشتری ایجادشده و می تواند به طور غیر مستقیم منتهی به یکی از تعاملات مالی بین دو طرف شود، دانست و تکنیک های آن را تبلیغات آنلاین، تبلیغات موتور جستجو، بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی ارجاعی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی شفاهی،  بازاریابی اجتماعی و شبکه های اجتماعی ذکر کرد.

ناصری همچنین از جمله راه های افزایش سهم بازار در حوزه تجارت الکترونیکی را بازاریابی انبوه و بخش بندی بازار ذکر کرد و گفت: از جمله راه هایی که سبب ایجاد اعتمادسازی و کسب اعتبار در حوزه تجارت الکترونیک می شود، معرفی مشتریان ویژه، توصیه نامه ها، امتیاز و نظردهی، نمایش مجوزها، امکان بازگشت کالا، پرداخت امن، حضوردررسانه ها و... خواهد بود. مدیر توسعه کسب و کار عکس پرینت، دیگر تکنیک توسعه کسب و کار را « وفاداری و برگشت مشتری» عنوان نمود.  وی مجموعه ای از روش هایی که برای نگهداری مشتری فعلی و افزایش وفاداری به منظور تکرار تجربه خرید می شود را بازاریابی آنلاین، هدیه اختصاصی، اعتبار خرید بعدی، بازی کاری، توسعه هوشمند و سبد رها شده ذکر کرد. وی منظور از بازی کاری را ایجاد یک فرایند تعامل مبتنی بر بازی با یک چارچوب مرحله ای، ارزیابی، پاداش و... برای افزایش درگیری کاربران و تمایل بیشتر به پیشرفت در این فرایند، عنوان کرد.


آلبوم تصاویر همایش راه های توسعه کسب و کار-4-95