تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395
کد 957

به همت معانت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ؛ کارگاه آموزشی طراحی مدل کسب و کار به روش بوم ناب در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

به همت معانت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ؛ کارگاه آموزشی طراحی مدل کسب و کار به روش بوم ناب در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی یک روزه طراحی مدل کسب و کار به روش بوم ناب (lean canvas) با حضور یکصد شرکت کننده در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کارگاه آموزشی یک روزه طراحی مدل کسب و کار به روش بوم ناب (lean canvas) با حضور یکصد شرکت کننده در  سالن اجتماعات  اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«ناصر غانم زاده»مدرس دوره های کارآفرینی  در این جلسه با تشریح بوم کسب و کار برای جوانان شرکت کننده گفت:برای هر کسب و کار باید کالا یا خدماتی تولید کنید که مورد نیاز مردم باشد نه کالایی که در ذهن خود فقط دارید. 
 وی نیازمندی ،ساخت،تضمین کیفیت و معرفی محصول را مسیر تولید محصول و خدمات نام برد و گفت:بهترین یادگیری در بخش معرفی محصول و بازتاب دیدگاه مشتریان است و کمتری یادگیری در مرحله ساخت و تضمین کیفیت .
وی گوش دادن به مشتری را عامل کلیدی موفقیت کسب و کارها دانست و گفت:اینکه چگونه باید به حرف مشتری گوش داد و آن را در روند تولید دخالت داد  از تکنیک های گوش دادن در مدل ها  کسب و کار  است .
وی گفتگو با مشتریان را تکنیک موفق در  مشخص شدن نیازها و خواست های آنان دانست و گفت:با این گفتگو اعتبار شرکت یا برند خود را  در نزد مشتریان افزایش می دهید.
غانم زاده تاکید کرد:محصول به صورت سیستماتیک  به ابهام زدایی و ریسک زدایی نیاز دارد و کارافرین باید در این راستا تلاش ویژه ای انجام دهد.
وی تکمیل بوم کسب و کار را گام ضروری کارآفرینان برشمرد و گفت:این بوم می تواند چالش های کارآفرینان را مشخص و راهکار اجرایی ارایه کند . 
مدرس کارآفرینی تصریح کرد:مهمترین دلیل شکست استارت آپ تولید کالا یا خدماتی که مردم نمی خواهند ،است به همین دلیل باید نیاز مردم را با تمام وجود درک کرد و برای آن کالا و خدمات تولید کرد.
 گفتنی است کارگاه آموزشی طراحی مدل کسب و کار به روش بوم ناب طی دو نوبت صبح و عصر با حضور یک صد شرکت کننده جوان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
آلبوم تصاویر معاونت جوانان-5-95