تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1395
کد 901

در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد

در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ دولت فرمول تعیین نرخ ارز را اعلام کند / مهمترین چالش پیش روی تثبیت قیمت ارز شفاف سازی اقتصادی است

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نرخ ارز برای تولید کنندگان دو اثر متفاوت دارد برای واردات مواد اولیه پایین بودن نرخ ارز مناسب است و برای صادرات بالا بودن نرخ مزیت دارد .

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نرخ ارز برای تولید کنندگان دو اثر متفاوت دارد برای واردات مواد اولیه پایین بودن نرخ ارز مناسب است و برای صادرات بالا بودن  نرخ  مزیت دارد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«مجتبی ملااحمدی» در سومین جلسه  کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:نرخ ارز برای تولید کنندگان ،صادرکنندگان  و  واردکنندگان  ابعاد مختلفی دارد که بایستی  مورد توجه قرار داد .

وی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی  استان اصفهان بررسی تعدیل نرخ ارز و تاثیر بر فعالیت های اقتصادی را به کمیسیون صنایع واگذار کرده است .این کمیسیون پس از بررسی های کارشناسی ،نظر خود را به شورا اعلام می کند.

ملااحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اجرای قانون های حمایت از تولید شد و گفت:در قانون هدفمندی یارانه ها مصوب شد 0 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص یابد ولی این بند از قانون اجرایی نشده و لی آزاد سازی قیمت حامل های انرژی به خوبی اجرا شده است .

دولت فرمول محاسبه نرخ ارز را اعلام کند

«مهدی مسائلی»مسوول کمیته خدمات فنی و مهندسی  کمیسیون در این جلسه با بررسی نرخ ارز طی چند سال اخیر گفت:در سال 91 با تورم 45 درصدی نرخ دلار 3500 تومان بود ودر سال 95 با تورم یک رقمی نرخ دلار 3500 است و بر اساس قانون تثبیت نرخ ارز چنانچه نرخ تورم یک رقمی و به زیر 10 درصد برسد بایستی نرخ ارز کاهش پیدا کند .

وی پیش شرط تعیین نرخ  ارز را مشخص شدن جامعه هدف ارز دانست  وگفت:نرخ ارز را باید بر اساس مخاطب آن تعیین کرد اگر مخاطب آن صادرکنندگان و تقویت صادرات کشور به نحوی و اگر واردات محور تصمیم گیری است به نحو دیگری قیمت گذاری می شود.

مسائلی شفاف نبودن فرمول محاسبه ارز در ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت:قیمت گذاری ارز در کشورهای مختلف بر اساس فرمول مشخص و شفافی است ولی در ایران این فرمول از سوی مسوولین ارایه نمی شود.

پیمانکاران از تغییر پی در پی نرخ ارز متضرر شدند

«رضا خیامیان»مسوول کمیته انرژی،نفت و گاز  کمیسیون در این جلسه  گفت: اگر نرخ ارز واقعی شود صادرات تقویت می شود و رونق به تولید باز می گردد .

وی با اشاره به افزایش یکباره قیمت ارز  در سال های گذشته گفت:پیمانکاران از افزایش یکباره نرخ ارزمتضرر شدند زیرا باید قراردادهای پیمانی خود را با نرخ ارز قبلی به انجام برسانند.

توجه به زیر ساخت های صادراتی  مهمترین اقدام قبل از واقعی سازی نرخ ارز

«آتش انتظامی»مسوول کمیته فولاد کمیسیون در این جلسه توجه به زیر ساخت های صادراتی را مهمترین اقدام قبل از واقعی سازی نرخ ارز برشمرد و گفت:پایین بودن سطح کیفیت کالاهای صادراتی باعث می شود که افزایش نرخ ارز  کمکی به افزایش حجم صادرات نکند .

تقویت روابط خارجی باعث تثبیت  نرخ ارز می شود

«سید حسن موسوی»مسوول کمیته ساخت تجهیزات ماشین سازی کمیسیون در این جلسه گفت:نرخ ارز در کشورها بر اساس تورم داخلی و خارجی محاسبه می شود.

وی  روابط خارجی با کشورهای هدف در موضوع ارز را عامل مهم و اثرگذار دانست و گفت:افزایش مبادلات تجاری با کشورهای متعدد می تواند در تعیین  نرخ ارز اثرگذار است .

مهمترین چالش پیش روی تثبیت قیمت ارز شفاف سازی اقتصادی

«سید مسعود عبدالهی»مسوول کمیته صنایع کوچک کمیسیون  در این جلسه گفت:مهمترین چالش پیش روی تثبیت قیمت ارز شفاف سازی اقتصادی است . تا زمانی که اقتصاد ایران در بخش های مختلف صادرات و واردات شفاف سایز نشود نمی توان شاهد ارز تک نرخی واقعی بود.

آلبوم تصاویر صنایع-5-95