تاریخ : چهارشنبه 24 دي 1393
کد 84

یک تحلیل گر بازار سرمایه:

شاخص بورس میان 65 تا 70 هزار خواهد ایستاد

تحلیل گر بازار پول و سرمایه گفت:شاخص بورس کشور نیز میان 65 تا 70 هزار خواهد ایستاد و پس از 65 هزار احتمالا به نزدیکی 62 هزار واحد می رسد

تحلیل گر بازار پول و سرمایه گفت:شاخص بورس کشور نیز  میان 65 تا 70 هزار خواهد ایستاد و پس از 65 هزار احتمالا به نزدیکی 62 هزار واحد می رسد.

«امیر رضا حسنی»در همایش های آموزشی هفتگی اتاق اصفهان با عنوان تحلیل بازار بورس ایران تصریح کرد: آنچه می تواند بورس را امیدوار کند توافق  هسته ای در  10 اسفندماه است.

وی افزود:افت قیمت نفت در حال حاضر اقتصاد جهان را دچار یک تنش جدی کرده و کشورهای صادر کننده نفت در بودجه های خود با مشکل مواجه شده اند و اروپایی ها نیز در این تلاطم سردرگم شده اند،

وی تصریح کرد:  بودجه سال 94 با قیمت نفتی که این روزها فروش می رود 20 دلار تفاوت دارد و این یعنی بودجه به طور حتم با کسری مواجه است و رکود و تورمی که دولت  سعی بر  بر طرف کردن آن دارد دوباره بر اقتصاد سایه می اندازد.

حسنی خاطر نشان کرد:خبر خوشی که می تواند سال 94 ایران را دگرگون کند قطعا نتیجه مذاکرات در 30 تیر خواهد بود یعنی اگر توافق شود اقتصاد رونق می یابد، اما اگر توافقی رخ ندهد آن موقع بحران های اقتصادی شدیدی کشور را فرا می گیرد.

وی اضافه کرد:طبق آخرین آمار بانک جهانی ،اقتصاد آمریکا در سال 2014 میلادی رشد کرده و این کشور تورمی دو درصدی هم داشته است و بر اساس آمارهای اعلام شده در شش ماهه دوم سال 2015 نیز شاخص دلار افزایش خواهد یافت و  در سال 2015 رشد دلار اتفاق خواهد افتاد.

حسنی ادامه داد: این درحالی است که یورو دقیقا بر خلاف دلار مسیری را در حال طی کردن است که در سال 2015 ما در اروپا تورم خواهیم داشت و بانک های مرکزی در اروپا ذخایر خود را از یورو به سمت طلا خواهند برد و با این روند قیمت جهانی یورو افت کرده و در عوض طلا 12 دلار افزایش قیمت خواهد داشت پس مطالبات پولی به سمت یورو بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: نفت یک کالای تاثیر گذار است و عرضه آن در اقتصاد جهان بسیار مهم و دقیقا در قیمت گذاری نقطه مقابل طلا بوده که از سیاست های پولی آمریکا تاثیر می گیرد.

وی اظهار داشت:آنچه درباره قیمت نفت در حال رخ دادن است دلایل متعددی دارد اگر می بینیم نفت اوپک با اقبال جهانی رو به رو بود به دلیل قیمت پایین استخراج و ذخایر زیاد بود، اما مهمترین و اصلی ترین دلیل کاهش قیمت نفت این است که کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ماه های اخیر به تکنولوژی دست یافته اند که استخراج نفت را با قیمت بسیار پایین تری نسبت به گذشته انجام می دهد و نفتی شبیه به نفت اوپک استخراج می کند که همه این موارد باعث شده تا اینچنین نفت با افت قیمت مواجه شود.

حسنی با اشاره به بودجه سال 94  ایران  گفت: در شرایط فعلی قیمت نفت 50 دلار است و به دلیل تحریم تنها یک میلیون بشکه نفت می توانیم بفروشیم   و تامین بودجه کشور با مشکل روبرو می شود و یکی از دلایلی که بورس افت کرده نیز همین است بودجه کشور در سال 94 نیز تحت تاثیر شرایط اقتصادی جهان است و بودجه و تورم از مهمترین نگرانی های اقتصادی سال 94 کشور ایران خواهد بود.

وی افزود: در بودجه 94  بودجه عمرانی کشور افزایش یافته  اما این هزینه قطعا فقط می تواند پروژه های روباز یا نیمه کاره را تمام کند و عملا پروژه عمرانی جدیدی را کلید نخواهد زد این در حالی است که کشور در رکود اقتصادی به سر می برد .

حسنی تصریح کرد:دولت یک مقدار بودجه را محطاتانه بسته است چراکه 100درصد به مذاکرات هسته ای امیدوار نیست و نگرانی از آنجا شروع می شود که نرسیدن به توافق هسته ای مراحل جدیدی از بحران اقتصادی را در کشور آغاز می کند چراکه احتمال تمدید مذاکرات بسیار کم است و توافق باید به هر نحوی شده اتفاق بیافتد.تمام
آلبوم تصاویر گالری خبر 5-25