تاریخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395
کد 751

در نشست سفیر سنگال با جوانان عضو اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ کشت فراسرزمینی فرصت مناسب سرمایه گذاری ایران و سنگال

"باباکار با" اظهار داشت: حدود 60 درصد مردم سنگال، جوان هستند و در این راستا اتاق بازرگانی مخصوص جوانان در این کشور فعال است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، "باباکار با" در دیدار با جوانان عضو اتاق بازرگانی اصفهان، با تشکر از خونگرمی مردم اصفهان و اعضای شورای جوانان، اظهار داشت: حدود 60 درصد مردم سنگال، جوان هستند و در این راستا اتاق بازرگانی مخصوص جوانان در این کشور فعال است.

به گفته وی، کشور سنگال نسبت به کشورهای دیگر قاره آفریقا مزیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.

وی هدف از برپایی این نشست را افزایش روابط اقتصادی با ایران و اصفهان عنوان کرد و افزود: پیش از هر گونه تجارت، ما باید از پتانسیل های دو کشور مطلع شویم.

سفیر کشور سنگال، با اشاره به اینکه از پتانسل های ایران آگاهی دارد، افزود: ایران از لحاظ تکنولوژی و علم فرصت هایی برای صادرات دارد.

وی با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باید دو سویه و به صورت واردات و صادرات باشد، تصریح کرد: ایران در بحث فرش ماشینی و دستی در سایزهای مختلف، مبلمان  و تولیدات خودرو پتانسیل های مناسبی دارد که مورد علاقه سنگال است.

"باباکار با" با بیان اینکه در نخستین گام تمایل بر روی سرمایه گذاری محصولات کشاورزی داریم، گفت: سنگال همانند ایران واردکننده برنج است از سوی دیگر با توجه به آب زیاد و زمین مناسب برای کشت، نیاز به صادرکننده برنج از این کشور دارد.

وی به علاقه ایرانی ها به مسافرت اشاره کرد و گفت: سنگال با توجه به پتاسیل های گردشگری مذهبی، تاریخی، تفریحی و طبیعت گردی به دنبال تبادل توریست با ایران است.

مسئول معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اصفهان یکی از شهرهای صنعتی ایران محسوب می شود، اظهار داشت: این شهر به عنوان یکی از پایگاه های گردشگری کشور، جوانان فعالی در عرصه کارآفرینی دارد و در صدد توسعه روابط خود با کشورهای دارای مزیت است.

امیر کشانی افزود: به طور قطع کشورهایی که از حیث منابع و مصارف دست نخورده اند شرایط مساعد تری برای برقراری روابط تجاری دو طرفه و برد- برد دارند و امیدواریم حضور سفیر سنگال روابط دو کشور و به خصوص اصفهان و سنگال را گسترده تر کند.

وی با بیان اینکه کشور سنگال برای کشت برون مرزی کشاورزان، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است علاوه بر این سنگال می تواند محصولات پتروشیمی ایران را خریداری و از صنعت برق و الکترونیک کشورمان استفاده کند.

به گفته مسئول معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ، ایران و سرمایه گذاران اصفهانی می توانند از نیروی کار و زمین کشاورزی ارزان قیمت کشور سنگال و مواد اولیه ای همچون بادام زمینی استفاده کنند.


آلبوم تصاویر سنگال-2-95