تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1402
کد 7367

تعرفه سیب‌درختی با پیگیری مجدانه اتاق بازرگانی حذف شد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعرفه سیب‌درختی با پیگیری‌های مجدانه اتاق‌های بازرگانی اصفهان و ارومیه حذف شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی افزود: مطابق ماده سه آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند هر گونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی خود را در مورد صادرات و واردات یک ماه قبل از اجرا از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم برسانند.
 وی افزود: تعرفه سیب‌درختی با آیین‌نامه مذکور مغایرت داشت و این در حالی بود حجم زیاد دپو شده سیب‌درختی در سردخانه‌های کشور اعم از استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، تهران و... در حدود ۵۰۰ هزار تن ذخیره شده بود.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: باتوجه‌به شرایط حاکم بر بازار داخلی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و عدم مصرف در بازار داخلی، تنها فرصت موجود، صادرات این محصول بود.
 وی با اشاره به پیگیری حذف تعرفه سیب‌درختی ادامه داد: صادرات سیب‌درختی با هدف تأمین نیاز داخل و به‌منظور کنترل بازار شب عید، صرفاً با اخذ عوارض معادل ۳۵ درصد ارزش صادراتی آن از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ به مدت سه ماه از کلیه گمرکات اجرایی میسر خواهد شد.
 کشانی تأکید کرد: چنین قوانین خلق‌الساعه و تصمیمات غیرمنطقی و غیرکارشناسی بدون هماهنگی با تولیدکنندگان زحمت‌کش، موجب نابودی این قشر مظلوم می‌شود و خلاف شرع مقدس اسلام است و حواشی آن گریبان‌گیر اقتصاد کشور خواهد شد.
 
آلبوم تصاویر تعرفه سیب‌درختی