تاریخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395
کد 734

رییس اتاق بازرگانی اصفهان : اقتصاد وابسته به درآمدهای نفتی ایران را یک شب نمی توان به اقتصاد متکی به مالیات تبدیل کرد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اقتصاد ایران در طول چند دهه اخیر به درامدهای ناشی از فروش نفت اعتیاد پیدا کرده بود و چنین اقتصاد دارای اعتیاد را نمی توان یک شب درمان کرد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اقتصاد ایران در طول چند دهه اخیر به درامدهای ناشی از فروش نفت اعتیاد پیدا کرده بود و چنین اقتصاد دارای اعتیاد را نمی توان یک شب  درمان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در نشست نمایندگان اتاق اصفهان  در هیات های حل اختلاف مالیاتی  استان  تصریح کرد:با فشارهای مالیاتی نمی توان یک اقتصاد بیمار را اصلاح و درمان کرد زیرا یک اقتصاد معتاد به نفت نیاز به درمان بلند مدت دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت در طی چند سال گذشته با فشار مالیاتی خواستار جبران درآمدهای جاری کشور است ،افزود:تغییر رویکرد اقتصادی نیاز به مسیر اصلاحی و  تدریجی  دارد و بنگاهای اقتصادی در شرایط کنونی نیاز به توانمندسازی و احیای مجدد دارند تا بتوانند در عرصه داخلی و خارجی به فعالیت خود ادامه دهند.   
وی با اشاره به اینکه کمیته مالیاتی اتاق شامل نمایندگان عضو هیات های حل اختلاف مالیاتی تنها کمیته ایی است که زیر نظر مستقیم هیات رییسه اتاق فعالیت می کند،افزود:موضوع مالیات فعالان اقتصادی یکی از مهمترین  چالش آنان است و اتاق بر روی این موضوع تمرکز ویژه ای دارد.
سهل آبادی آموزش به مودیان اقتصادی را یکی از مهمترین راهبردهای  اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی برشمرد و گفت:کمیسیون آموزش با همکاری کمیته مالیاتی اتاق دوره های آموزشی برای اعضا در نظر گرفته است.
وی اولویت مهم کمیسیون آموزش اتاق را پرداخت به موضوعات مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت:در شرایط کنونی اتاق با داشتن نمایندگانی در هیات های حل اختلاف مالیاتی  و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی  می تواند از حقوق فعالان اقتصادی حمایت کند.
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی عملکرد نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اشاره کرد و گفت:یک گروه ویژه عملکرد این نمایندگانی را بررسی و هر 6 ماه یکبار مورد ارزیابی قرار می دهند.
«مرتضی بیشه»رییس کمییون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار حمایت نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی از فعالان اقتصادی شد و گفت:دفاع از حقوق فعالان اقتصادی در هیات های حل اختلاف  به عنوان مهمترین وظیفه نمایندگان اتاق است .
 وی افزود:در شرایطی کنونی که تولید کنندگان با چالش های رکود اقتصادی،نرخ بهره بالای 20 درصد و پیامدهای تحریم اقتصادی روبروست در بخش مالیات باید نگاه ویژه ایی به آنان داشت.   
«محمد اطرج»عضو کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار وحدت رویه هیات های حل اختلاف مالیاتی شد و گفت: نمایندگان اتاق با برگزاری نشست های هم اندیشی می توانند در ایجاد این وحدت رویه در هیات ها نقش مهمی ایفا کنند.
«علی ماه آور پور»عضو کمیته مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد ساختار پویا برای فعالان اقتصادی در بخش مالیاتی شد و گفت:این ساختار با ارایه راهکارهایی اجرایی مبادرت به همیاری فعالان اقتصادی  در موضوضع مالیات می کند .
«صنعتی زاده»دیگر نماینده اتاق در هیات های حل اختلاف خواستار راه اندازی کتابخانه تخصصی مالیاتی برای اعضای اتاق شد و گفت:آشنایی با موضوع مالیاتی و بخش نامه  ها مهمترین عامل جلوگیری از بروز مشکلات مالیاتی برای فعالان اقتصادی است .

آلبوم تصاویر هیئت های حل اختلاف مالیاتی-2-95