تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1395
کد 699

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان را رکود اقتصادی ،مسایل مالی و بانکی و مسایل مالیاتی برشمرد

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان : رکود اقتصادی ،مسایل بانکی و مالیاتی سه چالش اصلی واحدهای صنعتی است/سیستم نظارتی بر نحوه اجرای قوانین مصوب ایجاد شود

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان را رکود اقتصادی ،مسایل مالی و بانکی و مسایل مالیاتی برشمرد و گفت: اجرا نشدن قوانین ،کمبود نیروی متخصص و ضعف تکنولوژی از دیگر مسایل واحدهای صنعتی است .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«مجتبی ملااحمدی»ر نخستین جلسه کمیسون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان  در سال 95 افزود: تنها 26 درصد واحدهای صنعتی استان دارای واحد بازاریابی و فروش اند و 11 درصد اقدام به صادرات می کنند.

وی تاکید کرد: کمیسیون صنایع اتاق اصفهان بر اساس مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی استان استراتژی خود را تدوین کرده است و در این استراتژی به مسایل و مشکلات دامنگیر این واحدها تاکید شده است .  

ملااحمدی ماموریت اصلی کمیسیون صنایع اتاق را توانمندسازی فعالان حوزه کسب و کار در زمینه تصمیم سازی و تصمیم گیری ،تقویت و توسعه فرهنگ تولید مشارکتی و توانمندسازی و بازاریابی و توسعه بازار پیمانکاران برشمرد و گفت: بر اساس ماوریت اصلی کمیسیون صنایع یكی از کمیسیون های موثر و پویای اتاق در سلسله مراتب،تصمیم سازی برای اتاق اصفهان در جهت مشورت به سه قوه در ارتباط با مسائل اقتصادی و صنعتی بنگاههای کوچک، متوسط و بزرگ استان اصفهان به شمار خواهد رفت .

«حمیدرضا رناسی» مشاور استراتژیک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با ارایه برنامه استراتژیک کمیسیون گفت: وضعیت کلی صنایع استان به 69 درصد فعال و 31 درصد غیر فعال تقسیم بندی شده است و در این در حالیست که از میان واحدهای فعال 32 درصد کمتر از 25 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و 30 درصد بین 25 تا 50 درصد ظرفیت .

وی افزود:ایجاد انسجام، هماهنگی و همكاری مابین فعالان اقتصادی، صنعتی و مجموعه های اثرگذاردر صنعت به منظور هم افزایی اطلاعاتی در جهت شناسایی وضعیت موجود وترسیم وضعیت مطلوب درراستای تحقق رشد و توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در استان اصفهان به عنوان بیانیه ماموریت کمیسیون در نظر گرفته شده است.

«مظفر چلمقانی»عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش نساجی در اسفند سال گذشته گفت:تشکیل کارگروه های تخصصی پیرامون وضعیت نساجی و ارایه راهکار و پیشنهاد به دولت برای سیاست گذاری در بخش نساجی از دستاوردهای این همایش بود .

«امیر مسعود هادی پور»مسوول کمیته صنایع غذایی کمیسیون در این جلسه گفت:تولید کنندگان صنایع غذایی استان اصفهان با سخت گیری های بسیار روبرویند و به همین دلیل برخی از واحدها به سایر استانها انتقال یافته است .

«سیدحسن موسوی»مسوول کمیته فولاد و متالوژی کمیسیون در این جلسه گفت:دستورالعمل های قانون رفع موانع تولیدکه سال گذشته در مجلس به تصویب رسید،هنوز اجرایی نشده است.

وی خواستار ایجاد سیستم نظارتی از سوی دولت و مجلس برای اجرای صحیح قوانین شد و گفت:بسیاری از قوانین جاری می تواند مشکلات واحدهای صنعتی را برطرف کند ولی این قوانین اجرا نمی شود مانند قانون حداکثر ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید و بهبود مستمر محیط کسب و کار شد.

همچنین در این جلسه  مرادی  بیمه البرز استان اصفهان در این جلسه به معرفی بیمه مسوولیت های مدنی و حوادث برای اعضای کمیسیون پرداخت . 
آلبوم تصاویر کمیسیون صنایع-1-95