تاریخ : يکشنبه 29 فروردين 1395
کد 697

اعتبارات اسنادی (L.C) بین ایران و تونس تا یک ماه دیگر برقرار می شود

تونس به تولیدات پتروشیمی ایران نیاز دارد

 مسوول روابط خارجی اتاق بازرگانی مشترک تونس و ایران با  اشاره به اظهارات رییس بانک مرکزی این کشور  مبنی بر عادی شدن روابط بانکی بین دو کشور  ایران و تونس تا یک ماه دیگر گفت:اعتبارات اسنادی (L.C ) بین تونس و ایران به صورت عادی برقرار می شود و بازرگانان دو کشور می توانند از این ظرفیت مالی برای توسعه همکاری های اقتصادی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«آفس نورالدین»در دیدار با نایب رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان افزود:عادی شدن روابط  بانکی مهمترین ابزار ارتباطی بین دو کشورتونس و ایران  جهت افزایش مبادلات تجاری است .  

وی  به واردات سالانه 30 هزار تن پلاستیک  و 12 هزار تن پلیمر از اروپا و آسیا به تونس  خبر داد و گفت: ایران می تواند جای کشورهای آسیایی و آروپایی در بازار مواد پتروشیمی تونس را بگیرد .

وی با تکید بر این نکته که خواستار توسعه روابط تجاری با ایران هستیم، افزود:ایران در بخش تولیدات مواد اولیه پلاستیک دارای کیفیت بالایی است و این در حالیست که تونس از عربستان و قطر سالانه هزاران تن مواد پلاستیک وارد می کند.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان در تولید فولاد ،محصولات پالایشگاهی و نساجی گفت:استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که می تواندبستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و  تونس ایجاد کند .

وی با اشاره به  جایگاه ژئوپلتیک ایران در غرب آسیا گفت:اصفهان در مرکز ایران می تواند مبادلات تونس با کشورهای آسیای میانه  را تسهیل سازد.

وی تبادل گردشگر بین اصفهان و تونس را از نقاط مشترک دو طرف برشمرد و گفت:سرمایه گذاری مشترک اصفهان و تونس با استفاده از مزیت نیروی انسانی متخصص می تواند زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری دو دوطرف را فراهم سازد.  


آلبوم تصاویر تونس-1-95