تاریخ : چهارشنبه 19 آذر 1393
کد 69

رییس کل دادگستری اصفهان :

برخی از تخلفات شرکت های اقتصادی ناشی از عدم آگاهی به قوانین صورت می گیرد

برخی از تخلفات شرکت های اقتصادی ناشی از عدم آگاهی به قوانین صورت می گیرد

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اهمیت پیشگیری در وقوع تخلفات عمدی و غیرعمدی گفت:برخی  از تخلفات شرکت های اقتصادی  ناشی از عدم آگاهی افراد صورت می گیرد و با برگزاری دوره های آموزشی می توان از وقوع این قبیل تخلفات جلوگیری کرد.

«احمد خسروی وفا» در هفتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان که در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار می شد، خواستار برگزاری  دوره های آموزشی برای متقاضیان ثبت شرکت شد و گفت:متقاضیان باید با مسوولیت های یک شرکت در بخش های مختلف آشنا شوند و اصفهان می تواند در این زمینه پیشرو در فرهنگ سازی آموزش مسوولیت های شرکت به فعالان اقتصادی باشد.

 وی ضمن حمایت از تشکیل «کمیته حمایت و بازسازی واحدهای در حال توقف ذیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان  گفت:برخی از موارد به صورت مصداقی در این کمیته طرح و پس از بررسی به کمیته حمایت قضایی ارسال می شود .

خسروی وفا  خواستار مشخص شدن خط مشی جلسات کمیته شد و گفت:نباید از رویکرد اصلی کمیته دور شویم زیرا قرار نیست همه مشکلات را حل کنیم و باید در مدار شرح وظیفه کمیته حرکت کنیم. 

«حسن رحیمی»دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این جلسه با اشاره به بند دوم مصوبه جلسه ششم کمیته گفت:رایزنی با کانون کارشناسان رسمی دادگستری جهت تقویت کارشناسان در موضوع ورشکستگی صورت گرفته است،گفتنی است کارشناسان رسمی در حوزه ورشکستگی اطلاعات لازم را ندارند و در این راستا جلسه ای با رییس کانون کارشناسان رسمی اصفهان  تشکیل و مقرر شد جلسات آموزشی برای کارشناسان کانون برگزار شود .

وی افزود:استمرار این جلسات آموزشی می تواند در تقویت کارشناسان در حوزه ورشکستگی موثر باشد .

دادستان با اشاره به بند چهارم مصوبات جلسه ششم کمیته گفت:جلسه ای با حضور کلیه قضات ،نمایندگان اداره کل امور مالیاتی ،تامین اجتماعی ، و مدیران کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی در مورخ دوم آذرماه سال جاری در محل اتاق اصفهان برگزار شد؛در این نشست بر حضور منسجم اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی ،تشخیص مطالبات تامین اجتماعی تاکید شد.

وی اضافه کرد:اجرای کارشناسی خارج از ادارات مذکور از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد زیرا ملاحظاتی از سوی نمایندگان دارایی در این هیات ها صورت می گیرد که پیشنهاد شد از کارشناسان رسمی مستقل در این هیات ها استفاده شود.

 «خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: برخی شرکت ها خواستار ایجاد شرکت های جدیدبصورت زیر مجموعه خودشان  می باشند که باید برای آنان در موضوع آموزش مسوولیت شرکتها ، استثنا قایل شد.کسائیان خواستار توجه مشترک  کمیته به عوامل مصداقی مسایل و مشکلات بنگاههای اقتصادی استان شد و گفت:کمیته با حمایت های خود می تواند یک سری مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کند.  

«مهدی رحیمی»رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب اسلامی  اصفهان در این جلسه گفت:در خصوص اجرای بند اول مصوبات جلسه ششم کمیته ،جلسه ای در مورخ 22 مهرماه سال جاری با حضور اداره تصفیه ورشکستگی ،دوایر اجرای احکام دادگاهها و اداره کل ثبت استاد و املاک استان تشکیل و مباحث مختلف از جمله توقیف اموال ،مواد اولیه و مواد تولید شده ورشکسته گان مطرح و مقرر شد همکاران اجرای احکام دادگاهها تا جایی که امکان دارد از توقیف مواد اولیه و ماشین آلاتی در چرخه تولید شرکت های تولیدی خودداری کنند.

«حسین طریق الاسلامی»بازرس قضایی اداره کل  بازرسی استان اصفهان در این جلسه خواستار گنجاندن پنج شرط زیر برای ورود پرونده های اقتصادی به کمیته حمایت شد.شرکت هایی که از دولت طلبکارند،شرکت هایی تا به حال تسهیلات آنان تمدید نشده است،کف تسهیلات دریافتی آنان 100 میلیارد تومان است ،دارای پرسنل بالای 100 نفر همراه با لیست بیمه باشند ودر صنف تولیدی و کشاورزی باشند.

«مسعود صفاری پور»مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اصفهان  در این جلسه یادآور شد:بر اساس ماده 16 و 28 قانون بودجه بانکها مختارند نسبت به استمهال معوقات بانکی از مشتریان اقدام کنند و هیچ اختیاری به استانداری ها در این زمینه تفویض نشده است.

«جواد فخاری زواره»معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در این جلسه گفت:الزام برای گذراندن دوره های آموزشی در بخش تعاون وجود دارد ولی در بخش شرکت های سهامی عام و خاص وجود ندارد و پیشنهاداتی به تهران در این زمینه ارایه شده است.بسیاری از مراجعه کنندگان به این اداره کل از مسوولیت های شرکت اطلاع ندارند.

«محمد طاهری»دبیر اتاق تعاون استان اصفهان در این جلسه گفت:متقاضیان تاسیس شرکت های تعاونی باید دوره آموزشی آشنایی با نحوه فعالیت این شرکتها را بگذراند و پیشنهاد می شود برای ثبت شرکتها نیز چنین دوره ای گذاشته شود.

«کامران پورجوهری» مشاور حقوقی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به بند سوم مصوبات ششمین جلسه کمیته گفت:42 مورد از عوامل ورشکستگی فعالان اقتصادی توسط اتاق اصفهان استخراج که عمده آنان به مسایل بانکی و مالیاتی باز می گردد.وی افزود:هیاتهای  حل اختلاف مالیاتی به درستی عمل نمی کنند و نقش قضات در این هیات های بسیار مهم است. بسیاری از شرکتها به دلیل مباحث مالیاتی و بانکی خود اقدام به تعطیلی کرده اند.پورجوهری در اجرای بند ششم مصوبات کمیته گفت:مقاضیان ثبت شرکت در یک دوره آموزشی با هدف آشنایی با وظایف شرکتها و مسوولیت انها شرکت کنند.وی تشکیل شرکت های صوری را یکی از چالش های جدی در استان اصفهان برشمرد.

آلبوم تصاویر کمیته قضایی