تاریخ : شنبه 31 تير 1402
کد 6686

در سومین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی تاکید شد

افزودن مبحث مسئولیت اجتماعی در سرفصل آموزشی مدارس ضروری است

در سومین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی، بر ضرورت قراردادن مباحث مربوط به حوزه مسئولیت اجتماعی در سرفصل آموزشی مدارس تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا گل احمد رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه ایجاد حساسیت نسبت به محیط زیست، اجتماع و پرسنل صاحبان کسب و کار را از اهداف کمیسیون مذکور عنوان و تصریح کرد: دستاورد این دغدغه مندی، کمک به حل مشکلات جامعه خواهد بود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اشتراک‌گذاری تجارب شرکت‌های شاخص در حوزه مسئولیت اجتماعی با صاحبان کسب و کار ، یکی دیگر از اقدامات کمیسیون می باشد، شرکت درمان گاز را یکی از شرکت‌های موثر در این حوزه معرفی کرد. 
گل احمد قراردادن حوزه مسئولیت اجتماعی در سرفصل‌های آموزشی رویداد بازرگان کوچک را از دیگر اقدامات پارلمان بخش خصوصی برای ایجاد حساسیت نسبت به محیط اطراف از دوران کودکی دانست. 
 در ادامه حسن مولایی نجف آبادی مدیرعامل شرکت درمان گاز فعال در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، تنفسی و بیهوشی، با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های اجتماعی صاحبان کسب و کار، مسئولیت آنها در قبال خانواده نیروی انسانی آنها می‌باشد افزود: سازمان بالنده سازمانی است که خانواده‌های وابسته به آنها نیز خرسند باشند. 
وی با اشاره به لزوم ایجاد تعلق خاطر نسبت به شرکت در خانواده‌های پرسنل صاحبین کسب و کار ، در نظر گرفتن هدایای غیرنقدی از سوی کسب و کارها برای خانواده‌های شاغلین در شرکت‌ها را در ثبت خاطره این اتفاق در خانواده‌ها مهم دانست و گفت: در اینصورت خانواده‌ها مبلّغ شرکت خواهند شد. 
مولایی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی، برخاسته از مسئولیت اجتماعی فردی است گفت: رعایت مسئولیت اجتماعی دارای منافع مادی و معنوی است که از جمله آنها می توان به جلب حمایت از نهادهای حاکمیتی، مردم داری و جذب مشتری همچنین امنیت، احترام، خودشکوفایی و رضایت از خود اشاره کرد. 
مدیرعامل درمان گاز اهداء سهام به انجمن مددکاری امام زمان(عج)، مشارکت در تجهیز بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، ساخت دبیرستان احمدی روشن در تهران، ساخت مدرسه شهدای لودریچه در دولت آباد اصفهان، ساخت درمانگاه‌های  عاشق آباد و ملک شهر را از جمله اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی برشمرد. 
لازم به ذکر است ضرورت آموزش پیشگیری از بیماری‌ها در مدارس، لزوم فرهنگسازی در حوزه مسئولیت اجتماعی و الهام گیری از مدل بین‌المللی این حوزه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. 
در ابتدای این جلسه نیز سعیدلندران مشاور کمیسیون به تبیین مدیریت تعالی سازمانی با توجه به استاندارد ایزو 26000 (استاندارد ایزو مسئولیت‌های اجتماعی) پرداخت. 
وی با بیان اینکه ایزو26000 به جای الزامات، راهنمایی‌هایی در این حوزه ارایه می کند، پاسخگویی، شفافیت، اخلاق حرفه ای، احترام به ذی نفعان، حقوق بشر و حاکمیت قانون را از جمله اصولی دانست که در این استاندارد توصیه به توجه سازمان‌ها به آنها شده است.
 
آلبوم تصاویر سومین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی