تاریخ : شنبه 31 تير 1402
کد 6685

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

برنامه‌ریزی از جنس عمل پیش نیاز آینده روشن گردشگری استان

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی در اولین نشست اندیشه‌ورزی این کمیسیون با اصناف حوزه گردشگری و صنایع دستی اصفهان، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی از جنس عمل، می‌توان آینده روشنی برای گردشگری استان متصور شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اولین جلسه هم‌اندیشی با اصناف حوزه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با حضور رییس، نایب رییس و مشاورین این کمیسیون برگزار شد.
 مژگان ایزدی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان، تجمیع خدمات ارایه شده حوزه گردشگری و جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای و موازی در این زمینه برای رسیدن به بهترین نتیجه است، افزود: در دوره دهم فعالیت پارلمان بخش خصوصی اصفهان با گردهم آوردن فعالان توانمند صنعت گردشگری استان، ابتدا به احصاء موانع و چالش‌های صنعت گردشگری اصفهان و سپس به شناسایی راه‌حل‌های در دسترس و اولویت‌بندی این موارد خواهیم پرداخت. 
وی با تأکید بر بهره‌برداری از نظرات کارگشای فعالین اصناف حوزه گردشگری در راستای  شناسایی راه حل مشکلات و استفاده از مشاوران تراز اول در حوزه‌های تخصصی گردشگری، برندینگ، بازاریابی، آموزش و... در راستای دریافت پاسخ علمی به مسائل افزود: با توجه به پتانسیل بالای اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه ارتباط‌سازی، شبکه‌سازی، تبلیغات، آموزش و... می‌توان با خرد کردن مشکلات بزرگ به مسائل کوچک، آرام آرام راه طولانی رسیدن به هدف را پیمود.
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی، تنها راه موفقیت در شرایط کنونی را، سرعت بخشیدن در اتخاذ تصمیم و همچنین اجرای سریع تصمیمات دانست و تصریح کرد: چنانچه برنامه‌ریزی صورت گرفته از جنس عمل باشد نه اندیشه، می‌توان آینده روشنی برای گردشگری استان اصفهان متصور شد.
کریم بیگی رئیس جامعه حرفه ای هتلداران اصفهان نیز عدم آگاهی گردشگران داخلی و خارجی از پتانسیل‌ها و جاذبه‌های اصفهان را از مهم‌ترین موانع گردشگری استان دانست و بر ضرورت ایجاد ساز و کار شناساندن این ظرفیت‌ها به استان‌های همجوار از طریق تبلیغات در صدا و سیما، تاکید نمود. 
همچنین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در این نشست فرصت انتقال این مطالبات به این مقام مسئول برای اصناف حوزه گردشگری فراهم شد.
در ادامه رؤسای انجمن‌های صنفی حوزه گردشگری و فعالین این عرصه، اعم از گردشگری سلامت، صنایع دستی، فرش، راهنمایان تور، آژانس‌ها ، دفاتر خدمات مسافرتی و سفره‌خانه‌های سنتی،  به بیان مسائل و چالش‌های گردشگری مربوط به حوزه تخصصی خود پرداختند که مشکلات مربوط به حمل و نقل حوزه گردشگری، نیاز مبرم اصفهان به آموزش در این حوزه از جمله آموزش در زمینه‌های صنایع دستی، فروشندگی، مدیریت تور و...، بیمه شاغلین این صنعت، در نظر گرفتن خانه‌های غیررسمی برای اسکان مسافرین، عدم وجود مرکز بین‌المللی سلامت برای پررنگ شدن گردشگری سلامت در استان و نبود مشوق و معافیت‌های مالیاتی در حوزه سلامت، ضرورت ایجاد پروازهای تجاری مخصوص تجار و  ایجاد ستاد مشترک بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری از جمله این مطالبات بود.
علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن صحه گذاشتن بر وجود ضعف در حوزه مباحث آموزشی گردشگری، عدم وجود ایرلاین اختصاصی در اصفهان و کمبود پروازهای اصفهان به مقاصد مختلف را از جمله مشکلات حوزه گردشگری اصفهان عنوان کرد و خواستار پیگیری اتاق بازرگانی برای راه‌اندازی ایرلاین تخصصی اصفهان و رفع موانع این حوزه شد. 
وی با اشاره به قدرت مطالبه‌گری پارلمان بخش خصوصی اصفهان، صدور مجوزهای بی‌شمار و دائم خانه‌های مسافر از طریق سامانه مجوزهای یکپارچه را عملا در ایجاد مشکل برای هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز سطح استان حایز اهمیت دانست و خواستار پیگیری این مساله از سوی اتاق شد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر ضرورت ایجاد جایگاه برای هتل‌ها جهت گردشگران ورودی مطابق با ضوابط گردشگری دنیا تاکید کرد.
 ایزدی همچنین از برگزاری جلسات این اداره کل با وزارت بهداشت به منظور ایجاد گردشگری سلامت در اصفهان خبر داد و خواستار پیگیری قوت گرفتن گردشگری سلامت از سوی اتاق بازرگانی شد. 
وی در پایان سخنان خود بر اهمیت ترسیم هدف مشترک میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای حل مشکلات صنعت گردشگری اصفهان در یک فضای تعاملی تاکید نمود. تبلیغات قدرتمند برای معرفی اصفهان به گردشگران داخلی و خارجی و حضور اصفهان در نمایشگاه‌های برند گردشگری دنیا و ایجاد پاویون اصفهان در این نمایشگاه‌ها از دیگر پیشنهادات مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این جلسه بود. 
در پایان این نشست رئیس کمیسیون گردشگری پارلمان بخش خصوصی اصفهان ضمن تشکر از  اهتمام ویژه مدیر کل میراث فرهنگی استان به حوزه گردشگری اصفهان و تعامل خوب وی با اصناف این حوزه، خواستار تسهیل روابط اتاق بازرگانی با اداره کل میراث فرهنگی در این دوره شد.
 
آلبوم تصاویر نشست اندیشه‌ورزی کمیسیون گردشگری