تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 6673

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خبر داد؛

راه‌اندازی میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی در اتاق بازرگانی اصفهان

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان در این اتاق برای پیگیری مسائل و مشکلات فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران استان در اتاق بازرگانی اظهار داشت: امیدوارم فعالان این حوزه از حضور دو فعال بخش کشاورزی و دامپروری در هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق دهم نهایت استفاده را ببرند.
وی ضمن اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و دامپروری در تأمین امنیت غذایی کشور و پیگیری جدی مسائل این حوزه در اتاق اصفهان افزود: امیدوارم با توسعه برندهای موجود تولید محصولات لبنی در اصفهان یا ایجاد یک برند جدید و بزرگ، حجم عمده شیر تولیدی در استان در خود اصفهان فرآوری و تبدیل به محصولات لبنی شود.
محمدجعفر فوده، عضو هیئت‌رئیسه و نایب‌رئیس اتاق اصفهان نیز ضمن اشاره به عملکرد قدرتمند انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران استان و اتحاد موجود میان اعضای آن گفت: از فعالان این بخش درخواست می‌کنم نسبت به عضویت در اتاق بازرگانی اصفهان اقدام کنند، چون افزایش تعداد اعضا موجب تقویت بخش کشاورزی و دامپروری می‌شود و می‌توان کارهای بزرگ و تأثیرگذاری انجام داد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت رئیس اتاق نماینده بخش کشاورزی و دامپروری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و جلسات ستاد تنظیم بازار حضور خواهد داشت.
همچنین سیدوحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت کمیته زراعت و باغبانی، گلخانه و دام و طیور ذیل این کمیسیون اظهار داشت: اتاق دهم بر تعامل با دولت، توسعه  تعاملات بین‌المللی، توسعه صادرات و آموزش تمرکز کرده و امیدوارم فعالیت‌های کمیته دام کمیسیون کشاورزی به توسعه صادرات کمک کند، چون اگر به فکر صادرات نباشیم محکوم به فنا و شکست هستیم. همچنین واحدهای گاوداری استان از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند و باید فرصت بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه دام را به فرصت بالفعل تبدیل کنیم.
وی در ادامه از راه‌اندازی میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان در اتاق بازرگانی و برگزاری جلسه با حضور رئیس و معاونان این سازمان به صورت ماهیانه خبر داد.
مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از اهتمام اتاق اصفهان برای رفع مسائل و مشکلات فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری بیان کرد: این مسائل باید همواره مورد پایش قرار گیرد تا در زمان خود و پیش از تبدیل شدن به بحران حل و فصل شود و زمان و انرژی کمتری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بگیرد. سازمان جهاد کشاورزی استان نیز برای پیگیری این پیشنهادات، تمام‌قد در خدمت فعالان این حوزه است و این پیشنهادها می‌تواند در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هم مطرح شود.
لزوم رفع موانع تولید، قیمت پایین خرید شیر از دامداران، اطلاق آلاینده بودن به واحدهای تولیدی، چالش تأمین آب دامداری‌ها، تعیین جرایم و مالیات‌های سنگین برای واحدها، مشکلات تأمین نهاده و چالش تأمین نیروی کار از جمله موارد مطرح‌شده از سوی شرکت‌کنندگان در این نشست بود.
در بخش دیگری از این جلسه نیز گزارشی از فعالیت‌های انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران استان اصفهان ارائه شد.
آلبوم تصاویر نشست انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران استان در اتاق بازرگانی اصفهان