تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
کد 662

در پنجمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ؛تسهیل گران خبره در کنار جوانان بازرگان و کارآفرین قرار می گیرند

پنجمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس اتاق و رییس کمیسیون گردشگری در تالار هیات نمایندگان اتاق برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان  با حضور رییس اتاق و رییس کمیسیون گردشگری در تالار هیات نمایندگان اتاق برگزار شد.

«امیر کشانی»در ابتدای این جلسه گفت:معاونت جوانان با تشکیل کمیته ویژه تسهیل گران زمینه برقراری ارتباط بین جوانان علاقه مند به کارآفرینی و  بازرگانی با فعالان اقتصادی خبره را فراهم می سازد.

وی افزود:معاونت جوانان با تشکیل کمیته های 9 گانه همواره زمینه توانمندسازی  جوانان را در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می دهد .

«هاشمی»عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان افزود:کمیته تسهیل گران جوان تلاش می کند که خبرگان تجارت و تولید در کنار جوانان قرار گیرند و آنان در مسیر صحیح و با ریسک کمتر فعالیت کنند.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت:معاونت جوانان اتاق در طول فعالیت چند ماهه توانسته  زمینه حضور جوانان بازرگان در فعالیت های گروهی فراهم سازد.

وی توجه به جوانان شهر بویژه مناطق محروم با هدف توانمندسازی آنان در فعالیت های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت:ایجاد فعالیت گروهی می تواند جوانان شهر را نسبت به آینده خود امیدوار سازد و باید فعالیت هایی مداوم و مستمر  در این راستا انجام شود.

وی حضور بیش از یک هزار نفر در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی اتاق بازرگانی را قابل توجه دانست و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند زمینه رشد و توسعه فعالان اقتصادی بویژه جوانان را در روابط داخلی و خارجی فراهم سازد .

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی در کشور شد و گفت:بازار به عنوان مهمترین مکان توزیع کالا نقش مهمی در گسترش این فرهنگ دارند.

وی خواستار همکاری نزدیک بین اتاق بازرگانی و بازار های عمده فروش کالا در اصفهان شد و گفت:این دو نهاد می توانند نقش مهمی در تولید و تجارت کالاهای داخلی داشته باشند.

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار حضور دانش آموزان  اصفهانی در اتاق بازرگانی و معرفی فرصت های کارافرینی و بازرگانی شد و گفت: حضور دانش اموزان در محیط های کسب و کار باعث آشنایی آنان با پدیده کارآفرینی می شود و  به جای تفکر کارمندی تفکر کارافرینی پرورش می یابد.

  «امید سهل آبادی»مسوول کمیته تعاملات تجاری معاونت جوانان اتاق از برگزاری موفق دومین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی خبر داد و گفت:این سمپوزیوم دو روزه با حضور جوانان علاقه مند به فعالیت اقتصادی برگزار شد و مورد استقبال جوانان قرار گرفت. وی به حضور 50 جوان اصفهانی  در کارگاه دو روزه این سمپوزیوم  اشاره کرد و گفت:کارگاه  تدوین استراتژی های چابک کسب و کار  و روش تفکر و تحقیق در فضای کسب و کار با حضور اساتید در این سمپوزیوم برگزار شد.

«مهدی حجه فروش»عضو شورای عالی جوانان در این جلسه با اشاره به حضور اعضای جوان اتاق بازرگانی در مدارس و معرفی مفاهیم کارآفرینی و بازرگانی به دانش آموزان گفت: این طرح به همت معاونت جوانان و با همکاری آموزش و پرورش  در چند مدرسه اجرا شده که مورد استقبال دانش اموزان واقع شده است .

وی اضافه کرد: در بین دانش اموزان شغل های پزشکی و مهندسی عمدتا مورد استقبال است و فعالیت هایی  مانند کارآفرینی و بازرگانی برای انان ناشناخته است از این رو جوانان کارآفرین  و بازرگان با حضور در مدارس این مشاغل را نیز به داشن اموزات معرفی می کنند .


آلبوم تصاویر معاونت جوانان-12-94