تاریخ : يکشنبه 2 اسفند 1394
کد 629

سهل آبادی در سمینار کاربردی بررسی دستورالعمل دادرسی مالیاتی:دولت برای جبران کسری درآمد به دنبال کاهش هزینه هایش باشد / دولت به جای فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی از هزینه های خود بکاهد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دولت برای جبران کسری درآمد به دنبال کاهش هزینه هایش باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دولت برای جبران کسری درآمد به دنبال کاهش هزینه هایش باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» در سمینار کاربردی بررسی دستورالعمل دادرسی مالیاتی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان افزود:به دلیل کسری درآمدهای نفتی دولت، عمده فشارها به سمت مالیات خواهد رفت و  برخی با واحدهای تجاری و تولیدی به دلیل مسایل مالیاتی دچار مشکلات زیادی شدند . وی خاطر نشان کرد: موضوعی که در حال حاضر تمام اقتصاددانان از آن آگاه هستند  هزینه‌های بالای دولت است و عمده بودجه مملکت حتی در سال 95 مصروف هزینه های دولت می شود .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ارزش وجود مدیر مالی از وجود یک متخصص در بنگاه اقتصادی بالاتر است، گفت:مدیران مالی نقش مهمی در حرکت صحیح یک بنگاه اقتصادی در فضای اقتصادی  دارند . وی با بیان اینکه استان در پرداخت مالیات به دولت در رتبه دوم کشور قرار دارد و در دریافت خدمات از دولت در رتبه آخر است، اظهار کرد: استان اصفهان در بدترین شرایط کمبود آب قرار دارد و فعالیتی برای جبران این کمبود صورت نمی گیرد . وی با بیان اینکه با لطف خدا، همت و مقاومت مردم، تدبیر مقام معظم رهبری و  پیگیری دولت تدبیر و امید و هیات مذاکره کننده اتفاق بسیار خوبی برای کشور رخ داد، افزود: امروز چشمانمان به راهی روشن شده که آینده بسیار خوبی را در پی دارد و  دنیا فهمید که با فشار نظامی نمی‌تواند ملت ایران را از پای درآورد همچنین  تیم مذاکره کننده ادبیات برخورد بین المللی را به خوبی ارایه داد .سهل‌آبادی، حسابداران را امین‌ترین فرد یک بنگاه اقتصادی دانست و گفت: گاهی دیده می‌شود که حسابداران به دلیل اشتباهات بنگاه اقتصادی را به مسیر نامناسبی می‌برند .وی به موضوعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در باب ارزش افزوده اعتراضاتی وجود دارد . معتقدیم   که ارزش افزوده نباید توسط تولیدکنندگان پرداخت شود.وی  ادامه داد: در چهار سال گذشته اعضای هیـات اتاق بازرگانی که در محافل دادرسی ادارات حل اختلاف حضور پیدا کردند به جد واحدهای تولیدی را مورد حمایت خود قرار دادند .سهل‌آبادی اظهار کرد: امروز اتاق بازرگانی به صورت تمام قد ایستاده تا در شرایط حساس مملکت، کنار بنگاه‌های اقتصادی باشد و از حقوق آنان دفاع کند.

« فلاح میرزایی» عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور در این سمینار گفت:مهمترین رویکرد سازمان امور مالیاتی وصول مالیات است نه اجرای دقیق اصول.وی افزود:قانون به روش هایی اجرا می شود که گرفتاری های بسیاری برای فعالان اقتصادی بویژه تولید کنندگان ایجاد می کند و بایستی بین قانون و اجرا تفکیک قابل شد. وی تاکید کرد:نماینده اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی بایستی وکیل مودی باشد زیرا نماینده سازمان امور مالیاتی به عنوان وکیل  از نظرات و دیدگاه  سازمان دفاع می کند .


آلبوم تصاویر همایش مالیاتی-12-94