تاریخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394
کد 625

به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان : همایش بررسی وضعیت صنعت نساجی در پسا تحریم 5 اسفند در اتاق اصفهان برگزار می شود

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان از برگزاری همایش بررسی وضعیت صنعت نساجی با حضور معاون وزیر صنعت و مسوولین نساجی 5 اسفند در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان از برگزاری همایش بررسی وضعیت صنعت نساجی با حضور  معاون  وزیر صنعت و مسوولین نساجی  5 اسفند در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«مجتبی ملااحمدی»در هفتمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان افزود:این همایش به بررسی نقش و جایگاه استان اصفهان در صنعت نساجی کشور و فرصت های و تهدیدهای این صنعت دیرینه در دوران پسا تحریم می پردازد.وی خاطر نشان کرد:صنعت نساجی استان اصفهان به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین صنایعی است که طی 100 سال اخیر همواره جایگاه ویژه ای در صنعت استان و کشور داشته است. ملااحمدی دربخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد بانک اطلاعات دقیق از واحدهای صنعتی استان برای ایجاد هم افزایی بین آنان و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای هر بخش شد.«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت:فعالان اقتصادی از دوران پساتحریم باید استفاده کنند. وی بازاریابی را موولفه مهم بنگاههای اقتصادی در بازار بین الملل برشمرد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان آماده است به صورت گروهی هیات های بازاریابی به کشورها اعزام دارد.وی آموزش  را یکی از ارکان مهم اتاق بازرگانی برشمرد و گفت: برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی در دوره جدید اتاق مورد تاکید هیات نمایندگان است.

«حمیدرضا فولادگر»رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه  گفت:بر اساس طرح پیشنهادی مجلس اشتغال زایی جدید واحدهای تولیدی  در شهرکهای صنعتی   می تواند زمینه معافیت مالیاتی برای 5 سال در کلان شهرها و معافیت 10 ساله برای شهرهای محروم  فراهم سازد .وی اضافه کرد:در برنامه ششم و بودجه سال آینده بخش تولید و صنعت دارای پیشنهادات کمتری نسبت به سایر بخش هاست.

 «مصطفی رناسی»نایب رییس  اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت:صنعت نساجی استان اصفهان نیازمند بازآفرینی است  و دوران اوج  این صنعت در دهه 20 و 30 می تواند تکرار شود.وی خواستار بازنگری در تولیدات واحدهای نساجی شد و گفت: علاقه مندی به خرید اجناس خارجی و ارزان قیمت در بین مردم بایستی تغییر کند تا علاوه بر تقویت صنعت نساجی شاهد شکوفایی آن در بازارهای جهانی باشیم .

«سیدحسن موسوی»مسوول کمیته ساخت تجهیزات و ماشین سازی کمیسیون صنایع اتاق اصفهان در این جلسه گفت:تازمانی که الگوی سرمایه گذاری در ایران دولتی است شاهد خصوصی سازی و رقابتی شدن اقتصاد نخواهیم بود .وی پیشنهاد کرد نحوه فعالیت دولت  کشورهای توسه یافته با ایران مقایسه شود و بررسی شود که چرا فضای کسب و کار در ان کشور بهتر از ایران است .

«امیر مسعود هادی پور»مسوول کمیته صنایع غذایی کمیسیون صنایع اتاق اصفهان در این جلسه خواستار بازنگری در تصویب برخی از قوانین مرتبط با تولی د شد و گفت:در تصویب قوانین  مرتبط با تولید دیدگاهها و نظرات تولید کنندگان دریافت نمی شود.

«رضا خیامیان»مسوول کمیته انرژی کمیسیون در این جلسه با انتقاد از برخورد ممیزان مالیاتی با تولید کنندگان در افزایش میزان مالیات سالیانه گفت:به جای اینکه شرایط برای تولید و اشتغال زایی فراهم شود زمینه برای سپرده گذاری در بانکها بیشتر فراهم است . 
آلبوم تصاویر کمیسیون صنایع-11-94