تاریخ : يکشنبه 9 آذر 1393
کد 62

در نشست خبری همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان؛

گردشگری، شاه کلید حل معضل اشتغال استان اصفهان

گردشگری، شاه کلید حل معضل اشتغال استان اصفهان

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان پنجم آذرماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

«خسرو کساییان»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی  گفت:این همایش با همکاری بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان و با حضور مسوولین کشوری برگزار می شود.  

وی افزود: طرح هایی که قرار است در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری اصفهان ارایه شود در صورت پذیرش از سوی سرمایه گذاران، باعث تحول اقتصادی استان خواهد شد .

کسائیان تاکید کرد: باید ظرفیت استان و گذشته پرافتخار اصفهان را بار دیگر احیا کنیم و در این راستا جذب سرمایه گذار به سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار مهم ات .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه حجم بالایی از این جلسات و مصوبات مربوط به سرمایه گذاری و زمینه های ارتقا آن است، تصریح کرد: در این راستا برای صنعت گردشگری پیشنهادات زیادی داده شده تا بتواند جایگاه واقعی خود در اصفهان دست یابد .

وی با انتقاد به اینکه زیرساخت های توسعه گردشگری در استان اصفهان اندک است، تاکید کرد: توسعه برخی از زیرساخت های فیزیکی در استان ضرورت دارد .

وی با بیان اینکه در کمیسیون گردشگری اتاق نیز پیشنهادات زیادی برای توسعه این صنعت داده شده است، تاکید کرد: مجموع این پیشنهادات منتهی به برگزاری همایش روز چهارشنبه شد و قرار است ۵۰پروژه برای سرمایه گذاری بخش گردشگری معرفی شود .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این همایش در راستای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در صنعت گردشگری برگزار می شود تا در کنار این همایش خود را بهتر شناسانده و نشان دهیم جایگاه واقعی اصفهان کجاست و برای ارتقا آن چه باید کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی، اظهار داشت: در این شورا مسایل مهم اقتصاد استان و چالش های آن مطرح و برای حل آن راهکارهای مختلف ارایه می شود .

وی با بیان اینکه حاصل ۱۷جلسه شورای گفتگو بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان ۲۷۶مصوبه بوده است، افزود: ۸۶درصد مصوبات استانی و ۱۱۰مصوبه دیگر ملی است .

گردشگری به عنوان شاه کلید حل معضل اشتغال در استان است

«مسعود گلشیرازی»رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان  در این نشست با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته دو موضوع مهم و تخصصی شامل نام و نشان تجاری اصفهان به عنوان مبنای تعاملی با دنیای پیرامونی برای توسعه گردشگری در اتاق بازرگانی مطرح شد، اظهار داشت:گردشگری به عنوان شاه کلید حل معضل اشتغال در استان است که متاسفانه تاکنون از این فرصت به درستی استفاده نکرده اند

وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴در حرکت همه جانبه تمام بخش های کشور، حوزه گردشگری بیشتر نمایان است، اظهار داشت: اصفهان به عنوان دروازه صنعت گردشگری مطرح است چرا که طی پنج دهه گذشته ساختار مناسب فرهنگی شکل گرفته همچنین اقلیم مناسب اصفهان و همجواری با استان های دیگر کمک کننده توسعه گردشگری است .

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تنها مزیت استان بنا به بررسی سند آمایش حوزه گردشگری است، تصریح کرد: با وجودی که اصفهان قطب صنعتی کشور است اما درصد بیکاری آن از میانگین کشوری بالاتر بوده که تنها راه خروج از این بحران توجه به حوزه گردشگری است .

وی تاکید کرد: با توسعه صنعت گردشگری تمام آحاد جامعه در این موفقیت شریک شده و در حیطه های مختلف مشغول فعالیت خواهند شد .

گلشیرازی برقراری عدالت اقتصادی را یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری دانست و بیان داشت: اتاق بازرگانی اصفهان از سال گذشته فعالیت های خود را به شکل متمرکز و دقیق تر بر موضوع گردشگری قرار داد و این موضوع به تصویب رسید که کمیسیون گردشگری موضوعات این حوزه را مورد مداقه قرار دهد .

وی همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان یکی از تاثیرگذارترین ارکان ها در حوزه گردشگری بوده است، افزود: با تصویب شورای شهر اصفهان عوارض هتل سازی اصفهان به مدت ۳سال مشمول معافیت مالیاتی شد که این موضوع انگیزه ای مناسب برای سرمایه گذاران عرصه گردشگری است .

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه همایش پیش نتیجه ایده ای ماندگار با هدف ایجاد انگیزه در میان سرمایه گذاران و قاطبه شهروندان اصفهانی است، اظهار داشت: در این همایش ۵۱پرونده سرمایه گذاری به ارزش ۴هزار میلیارد تومان معرفی خواهد شد که گزارش فنی توجیه اقتصادی این پروژه ها نیز تعیین شده است .

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه اجرایی و تامین مالی این پروژه ها در روز همایش اشاره کرد و یادآور شد: استاندار اصفهان بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و جذب سهم تخصیص یافته استان از این صندوق تاکید داشته که بهترین راهکار جذب این منابع، حوزه گردشگری است .

گلشیرازی افزود: برای حضور در این همایش بیش از ۲۵۰سرمایه گذار از داخل و خارج استان و تعدادی مهمان خارجی دعوت شده است .

اصفهان دروازه گردشگری ایران است

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهان در این جلسه گفت:برند شهری می تواند به توسعه گردشگری شهر کمک کند و در این راستا شورای عالی برند اصفهان به هت اتاق بازرگانی و با همکاری استانداری و شهرداری اصفهان تشکیل شده است.

وی جذب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان را مهمترین هدف این همایش برشمرد و گفت:توسعه صنعت گردشگری وضعیت همه بخش های جامعه بویژه کم درامدها را بهبود می بخشد .

رجالی با اشاره به تجربه کشور مالزی در ذب سالانه 24 میلیون گردشگر گفت:این کشور با ایجاد زیرساختهای گردشگری و آموزش خدمات مرتبط با گردشگری سبب رونق اقتصادی در این بخش شد.    

وی اصفهان را دروازه گردشگری ایران برشمرد و گفت:تجربه موفق سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اصفهان و تعمیم آن به کل کشور می تواند آینده روشن برای اقتصاد کشور فراهم سازد.

برای توسعه گردشگری ابتدا باید فرهنگ‌سازی و آموزش مورد توجه قرار گیرد

«علی کرباسی زاده» نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان در این نشست به اشاره به اینکه این کمیسیون در قالب چهار کمیته فعالیت های اجرایی را دنبال می کند، اظهار داشت: این بخش ها شامل کمیسیون های طرح و برنامه، توسعه سرمایه گذاری و زیرساخت، کمیته روابط عمومی و امور بین الملل و فرهنگ و آموزش است .

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگ و آموزش وظایف مهمی در راستای اطلاع دهی و فرهنگ رسانی برعهده دارد، افزود: برای توسعه اصفهان باید به این باور برسیم که در راستای توزیع ثروت، توسعه رفاه عمومی و اشتغال راهی به جز گردشگری نداریم و باید با همکاری تمام مسوولان و رسانه ها طرحی مناسب در این زمینه برنامه ریزی کنیم .

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی از هر ۱۱فرصت شغلی، یک مورد آن به طور مستقیم به صنعت گردشگری ارتباط دارد، تصریح کرد: شاید در بخش های صنعت و  معدن  بتوان از ظرفیت ماشین آلات و ربات ها بهره برد اما تنها بخشی که اشتغال آن به انسان ها بستگی تام دارد صنعت گردشگری است که جذب اشتغال بالایی دارد .

وی توسعه گردشگری را مبحثی فرهنگی دانست که در آن فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار حایز اهمیت است، گفت: کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آمریکا بیشترین درصد گردشگران ما را تشکیل می دهند که گردشگری آنها بیشتر در زمینه فرهنگی است .

کرباسی زاده تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای حوزه گردشگری به دست رسانه است و باید در حوزه فرهنگ گردشگری با جدیت وارد عمل شوند .

وی یادآور شد: موفق ترین گردشگرها بر زمینه گردشگری حساسیت ویژه ای دارند و هرگز جنس تقلبی به گردشگر نمی فروشند که این موضوع باید در حوزه گردشگری کشور نهادینه شود و باید فاکتورهای ارزشی در آحاد جامعه ایرانی برای توسعه این صنعت ایجاد شود .

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه این فرهنگسازی در این زمینه زمان می طلبد، بیان داشت: برای صادرات فرهنگ اسلامی، شیعی و ارزش های انقلاب به دنیا بهترین ابزار توسعه گردشگری است و لازم است در عمل و نه با شعار در این زمینه پیش رفت .

حضور مسوولین سازمان میراث فرهنگی و صندوق توسعه ملی در همایش

«سیداسماعیل محمودی»در این نشست ، با اشاره به اینکه برگزاری همایش گردشگری مقدمه ای برای همایش بین المللی گردشگری است، اظهار داشت: این همایش به همت اتاق بازرگانی اصفهان، استانداری، شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز خدمات سرمایه گذاری سازمان اقتصاد و امور دارایی برگزار می شود .

وی افزود: معرفی ۵۰پروژه گردشگری، تقویت زیرساخت های گردشگری و آشنایی با فعالان این حوزه از جمله اهداف برپایی این همایش است .

وی به سخنرانی مسوولان گردشگری در سطح ملی و استانی در این همایش اشاره کرد و گفت: برای سخنرانی در این مراسم از رییس سازمان گردشگری کشور، وزیر و معاونان وزارت اقتصاد امور دارایی، صندوق توسعه ملی، متخصصان حوزه گردشگری، فعالان اقتصادی به نام دیگر استان ها و همچنین مسوولان حوزه های خدمات گردشگری در سطح استان و کشور دعوت شده است.تمام ح ق 110

آلبوم تصاویر سرمایه و گردشگری