تاریخ : يکشنبه 11 بهمن 1394
کد 587

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان: هیات تجاری از بخش کشاورزی استان اصفهان به روسیه و اوکراین اعزام می شوند

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان گفت: هیات تجاری از بخش کشاورزی استان اصفهان به روسیه و اوکراین اعزام می شوند.

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان گفت: هیات تجاری از بخش کشاورزی استان اصفهان به روسیه و اوکراین اعزام می شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«حمیدرضا قلمکاری» در چهارمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان تصریح کرد:این هیات به نمایندگی بخش  های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی با هدف بررسی فرصت های تجاری محصولات کشاورزی به روسیه اعزام می شوند.

قلمکاری خاطر نشان کرد:استان اصفهان در تولید محصولات کشاورزی در برخی از تولیدات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و پس از برداشتن تحریم های اقتصادی می توان این محصولات را به کشورهای هدف صادر کرد.

وی با اشاره به تلاش وزارت امور خارجه در  امضای برجام و برداشته شدن تحریم های خارجی گفت:بخش خصوصی بویژه بخش کشاورزی از تلاش های ایثارگونه وزیر امور خارجه تقدیر و تشکر می کند .

رییس کمیسیون کشاورزی افزود:در دوران پسا تحریم بایستی روابط تجاری بین المللی بخش کشاورزی تقویت شود و در گام نخست کشور روسیه به عنوان بازار هدف صادراتی این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.     

قلمکاری  با اشاره به تفاهم نامه کمیسیون کشاورزی اتاق  با خانه کشاورز ایران در موضوع بررسی وضعیت آب در استان اصفهان گفت:تشکیل پژوهشکده آب و مدیریت کلان آن در استان می تواند نقش موثری  در  تولیدات منظم و مستمر بخش کشاورزی استان داشته باشد .

وی خواستار ایجاد صنایع تبدیلی سیب زمینی در منطقه فریدن شد و گفت:این صنایع می تواند از سیب زمینی چندین محصول بدست آورد و از امحای مازاد مصرف این محصول می تواند جلوگیری کند.

«مسعود عبدالهی»نایب رییس کمیسیون کشاورزی در این جلسه به چشم انداز کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق اصفهان شامل ارتقای  سطح رقابت مندی محصولات وخدمات صادراتی کشاورزی و صنایع وابسته استان ،دستیابی به خدمات پیشرفته و رقابتی جهت پشتیبانی ازصادرات پایدار و کشت فرامرزی و دستیابی به بنگاه های شایسته صادراتی در افق زمانی تا سال 1397 با حفظ جایگاه مشورتی کمیسیون، در کلاس جهانی و همراستا با اسناد بالادستی و درچارچوب اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

 وی توسعه صادرات محور،مشارکت جمعی و کار تيمی،راه کارهای خلاق و نوآورانه،همسویی با اقتصاد مقاومتی،ارایه مشاوره صادقانه و مسووليت پذيری و پاسخگویی را از  ارزش های کمیسیون در این دوره برشمرد.

«سعید بزرگی» دیگر نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: ایجاد پژوهشکده آب اتاق با پیگیری کمیته آب، ایجاد پژوهشکده محیط زیست با پیگیری کمیته محیط زیست، منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی ، طرح الگوی کشت استان  ، طرح توسعه مزارع تولید علوفه هیدروپونیک در مجاورت دامداریهای استان  و طرح میکروجلبک  با پیگیری  کمیته دانش و تکنولوژیهای نوین کشاورزی، ،طرح تولید صنعتی گیاهان دارویی با پیگیری کمیته تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته و  طرح منطقه ویژه سیب زمینی داران به همت کمیته تولیدات کشاورزی از برنامه های این کمیته هاست .

 «احمدرضا همتی»دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:کارگروه ویژه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه به همت کمیته بازرگانی و کشت فرامرزی کمیسیون تشکیل و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای صادرات به این کشور به کمیسیون ارایه می شود.

 

آلبوم تصاویر کمیسیون کشاورزی-11-94