تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1401
کد 5694

حل مسئله و امکان جذب نیروی انسانی نخبه فرصت‌های شرکت در طرح شهید احمدی روشن

وبینارآشنایی با طرح هسته‌های مسئله محور پژوهشی-فناورانه (طرح شهید احمدی روشن) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمد صالحیون مدیر اجرایی بنیاد ملی نخبگان و مسؤل طرح شهید احمدی روشن در این وبینار با بیان اینکه فرایند این طرح 9 ماهه است افزود: ورود نخبگان استان به صنایع به منظور حل مسئله این واحدها و استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی برای ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان نخبه از مهم‌ترین رویکردهای این طرح است.
وی دارا بودن قابلیت کار دانشجویی طی 9 ماه با محوریت اساتید ، حل مسئله از صنایع یا تأسیس شرکتی ذیل واحد صنعتی، امکان جذب نیروی انسانی نخبه در واحد صنعتی و برخورداری از تسهیلات نظام وظیفه ومالی را از جمله مزایای شرکت در طرح شهید احمدی روشن عنوان کرد.
صالحیون امکان انتخاب اساتید به عنوان راهبر تیم از مدیران تحقیق و توسعه و مدیران تراز بالای واحدهای صنعتی را از ویژگی‌های جدید طرح مذکور معرفی کرد و افزود: ایجاد فضای تعاملی میان شرکت و دانشجویان و از بین بردن شکاف میان صنعت و دانشگاه مهم‌ترین دستاورد این امکان جدید است.  
مسؤل طرح شهید احمدی روشن با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این طرح تا پایان شهریور ماه باید به ارایه مسأله، معرفی اساتید و ارایه پروپوزال اولیه بپردازند افزود: در سال گذشته 3 مسئله یک واحد بزرگ صنعتی اصفهان از طریق این طرح رفع شد ضمن اینکه تعدادی از دانشجویان نخبه نیز جذب این واحد صنعتی شدند.
مدیراجرایی بنیاد ملی نخبگان حضور دانشجویان با شرط معدل بالای 17.5 در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و معدل بالای 17 در مقطع کارشناسی و تشکیل تیم‌های 4 تا 10 نفره با حضور دانشجویان نخبه از مقاطع مختلف را از دیگر خصوصیات طرح مذکور معرفی کرد.
 صالحیون تصریح نمود: بنیاد ملی نخبگان 50 درصد هزینه نیروی انسانی این طرح را تقبل کرده و 50 درصد باقیمانده نیز باید توسط شرکت طی 4 مرحله با پیشرفت کار طی 9 ماه پرداخت شود.
وی گفت: طی این 9 ماه به متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ماهیانه 2 میلیون تومان، متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد 3میلیون و به دانشجویان دارای مدرک دکترا ماهانه 4 میلیون تومان پرداخت می شود. همچنین برای استاد راهبرنیز 50 میلیون تومان حق الزحمه در نظرگرفته شده است.
صالحیون در پایان سخنان خود گفت: متقاضیان می توانند از طریق نشانی sina.bmn.ir/15 در این طرح ثبت نام نمایند.  
غلامحسین کریمیان دبیر کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان نیز حمایت از نخبگان دانشگاهی برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان از طریق توانمندسازی آنها با حضور در واحدهای صنعتی را از اهداف همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با بنیاد ملی نخبگان برای اطلاع رسانی هر چه بهتر طرح شهید احمدی روشن بیان کرد.  

 
آلبوم تصاویر حل مسئله و امکان جذب نیروی انسانی نخبه فرصت‌های شرکت در طرح شهید احمدی روشن