تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401
کد 5474

همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان

در جلسه هیات رئیسه کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان مدل‌های همکاری اتاق بازرگانی و مدارس استثنایی استان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مجتبی کاروان نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه نهادینه کردن مبحث مسئولیت اجتماعی در میان فعالان اقتصادی را یکی از مهم‌ترین وظایف کمیسیون بیان کرد.
روح الله خزایی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این اداره با بیش از 5 هزارنفر دانش آموز 7 گروه دانش آموزان کم توان ذهنی، اوتیسم، اختلال یادگیری، نابینا و ناشنوا، چندمعلولیتی و دانش آموزان جسمی حرکتی را تحت پوشش دارد.
 وی با بیان اینکه این اداره دارای 110 مدرسه و چندین کلاس ضمیمه در روستاها می‌‌باشد افزود: این در حالی است که محتوای آموزشی گروه‌های تلفیقی شامل دانش آموزان جسمی حرکتی، اوتیسم خفیف و ناشنوا و نابینا نیز تحت نظر این اداره بوده ولی درجایگاه مدارس عادی قرار دارند که حدود 2 هزار نفر می باشند.
وی از مهیا بودن شرایط تجاری سازی برخی از مدارس استثنایی خبر داد و گفت: برخی از تولیدات کارگاه های مدارس نیز قابل فروش می باشند تا برای مدارس هزینه شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان خواستار همکاری اتاق بازرگانی اصفهان برای کمک به درآمدزایی این مدارس از طریق تبدیل آنها به مراکز تجاری شد. خزایی کمک برای راه اندازی مدرسه تخصصی نابینایان را یکی دیگر از نیازهای این اداره اعلام کرد.
در ادامه این جلسه در خصوص برگزاری همایش مسئولیت‌های اجتماعی فعالان اقتصادی با تاکید بر آموزش سطوح و عناوین مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف همچنین برگزاری همایش نقش بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.

 
آلبوم تصاویر همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان