تاریخ : پنجشنبه 17 دي 1394
کد 545

به همت شورای عالی جوانان اتاق اصفهان ؛ نشست آموزشی اقتصاد فردا در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

مسوول کمیته توانمندسازی معاونت جوانان اتاق اصفهان گفت: سلسله نشست های ماهیانه با نام «اقتصاد فردا» در اتاق بازرگانی اصفهان با هدف توانمندسازی جوانان برگزار می شود.

مسوول کمیته توانمندسازی معاونت جوانان اتاق اصفهان گفت: سلسله نشست های ماهیانه با نام «اقتصاد فردا» در اتاق بازرگانی اصفهان با هدف توانمندسازی جوانان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«جلیل مشکاتی» در نخستین نشست آموزشی اقتصاد فردا گفت:این نشست های آموزشی کاربردی است و در  رابطه با مسایل  روز اقتصادی است.

 «مهدی کارنامه» استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: فضای فعلی حاکم بر اقتصاد کشور به گونه ای است که به شکل یک کلاف سر در گم و گره خورده به نظر می رسد.

وی افزود: مشکلات نظام بانکی به دنبال خود هزینه های مبادله، هزینه های تأمین مالی و بخشی از رکود را رقم زده است.

وی اضافه کرد:پایین آمدن قیمت نفت و چشم انداز نامطلوب آن تا پایان سال 2016 نه تنها صنعت نفت و پالایشگاه ها را دچار مشکل کرده بلکه با کاهش درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی توازن منابع و مصارف بودجه دولت و به تبع آن بودجه عمرانی نیز دچار مشکل شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود به نرخ ارز بر می گردد. عدم تناسب در افزایش نرخ ارز باتوجه به برابری قدرت خرید (نرخ تورم) موجب کاهش مزیت نسبی در اکثر صنایع کشور گشته و تداوم ثبات آن می تواند موجب افزایش قاچاق و نابودی تولید کننده داخلی شود. مازاد عرضه سنگین در بازارها که باعث افزایش موجودی انبار شده، رکود شدید بخش مسکن، بحران آب و ... همه و همه در شکل گیری کلاف مشکلات اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته اند.

وی تصریح کرد:شاید مهمترین پتانسیلی که با برداشته شدن تحریم ها به سرعت اجرا می شود و منجر به بالفعل شدن دیگر پتانسیل ها می گردد برقراری ارتباط نظام بانکی کشور با نظام بانکی بین الملل باشد. تحقق این مورد امکان برقراری مبادلات تجاری، ورود منابع ارزی بلوکه شده، کاهش هزینه مبادله را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با کاهش هزیه تولید و توسعه روابط بین المللی ایران شاهد توسعه روابط اقتصادی باشیم.


آلبوم تصاویر اقتصاد فردا-10-94