تاریخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401
کد 5331

معاون طرح‌ریزی قرارگاه تحول،نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی خبر داد:

پلتفرم جامع کشاورزی دانش‌بنیان رونمایی خواهد شد

نشست مشترک انجمن شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه امنیت غذایی و کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با حضور معاون طرح‌ریزی قرارگاه تحول،نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان معاون طرح‌ریزی قرارگاه تحول،نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی در این نشست با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با استمهال بالا یاری‌رسان شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود، افزود: کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان از دیگر خدمات قابل ارایه به این شرکت‌ها می‌باشد.
محمدهادی اسلامی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از مشکلات موجود در زمینه شرکت‌های دانش بنیان مربوط به موضوعات فرابخشی بوده با این وجود قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی تمامی توان خود را برای جلب پشتیبانی قانونی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان به کار خواهد گرفت.
وی در ادامه از رونمایی پلتفرم جامع کشاورزی دانش بنیان ظرف یک تا سه ماه آینده خبرداد و بر ضرورت همکاری بخش خصوصی از کشاورز تا نخبگان حوزه کشاورزی برای اجرایی شدن این پلتفرم هوشمند جامع تاکید کرد.
اسلامی همچنین تبدیل شرکت‌های دانش بنیان به صنایع خلاق را یک ضرورت دانست.
معاون طرح ریزی قرارگاه تحول،نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی در ادامه سخنان خود از تامین زمین برای احداث بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری کشاورزی خبر داد.
در ادامه این نشست شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه امنیت غذایی ضمن تشریح فعالیت‌های خود، تامین سرمایه در گردش، زمانبر بودن دریافت مجوزهای لازم برای تولید و صادرات، عدم وجود قانونی هدفمند در زمینه حق کپی رایت، ضعف آمار و اطلاعات جامع در حوزه محصولات کشاورزی و دامی به ویژه در زمینه آمار تولید محصولات گلخانه‌ای و نهادینه نشدن تفکر دانش بنیان را از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه امنیت غذایی بیان نمودند.
لازم به ذکر است در حاشیه این نشست از سیلوی شهید خرازی بازدید و مقرر شد طرح انجمن شهرک‌های دانش بنیان و کمیسیون کشاورزی؛ سلامت؛ آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در راستای تبدیل شدن سیلو به مرکز نوآوری، امنیت غذایی، آب و انرژی بررسی و ارائه شود.

 
آلبوم تصاویر پلتفرم جامع کشاورزی دانش بنیان رونمایی خواهد شد