تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
کد 5268

با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان صورت خواهد گرفت:

برگزاری اولین جشنواره ملی قالی فاخر تیرماه در اصفهان

درنخستین جلسه دبیرخانه جشنواره ملی قالی فاخر که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، مقرر گردید این جشنواره از 29 تیر لغایت 2مرداد در اصفهان برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تشریح نحوه برگزاری این جشنواره، عنوان شد فرش‌های عشایری کلاسیک و گبه، فرش روستایی، فرش‌های کلاسیک شهری‌باف با رج شمار کمتر از 35 و بین 35 تا 50 و بالاتر از 50، فرش‌های تمام ابریشم و فرش‌های مدرن رشته‌های هفت‌گانه فرش در جشنواره مذکور می‌باشد.
حضور در این جشنواره که با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد، از طریق تکمیل فرم اظهارنامه شرکت در جشنواره موجود در سایت این رویداد و انجام مرحله نخست داوری به صورت غیرحضوری، امکانپذیر بوده و در مرحله بعدی پس از تماس با صاحبان فرش‌های موفق به اخذ تاییدیه مرحله نخست داوری، هماهنگی برای ارسال فرش به شهر اصفهان صورت گرفته و پس از برگزاری مرحله دوم داوری به صورت حضوری نمایشگاهی از فرش‌های منتخب به منظور بازدید عموم و متخصصان و مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.
در این جلسه با بیان اینکه هر شرکت کننده مجاز به ارائه سه تخته فرش متناسب با مشخصات فنی درنظر گرفته شده است، تاکید شد: در اختتامیه این جشنواره نیزضمن معرفی7 فرش فاخربا رأی داوران، یک فرش به عنوان  برگزیده مردمی معرفی می‌شود. همچنین ابراز امیدواری شد با کمرنگ شدن فشارهای تحریمی بر کشورمان، جشنواره ملی قالی فاخر بتواند نقش بسیار موثری در شناساندن فرش‌های جدید تولیدی اصفهان به جهانیان داشته باشد.
لازم به ذکر است مسئولیت دبیرخانه جشنواره ملی قالی فاخر برعهده اتاق بازرگانی اصفهان بوده و اداره کل صمت، اتاق بازرگانی کاشان، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با فرش و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از جمله اعضای ستاد اجرایی جشنواره خواهند بود.

 
آلبوم تصاویر برگزاری اولین جشنواره ملی قالی فاخر تیرماه در اصفهان