تاریخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401
کد 5101

در همایش اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد

آمریکای شمالی و لاتین فرصتی بی نظیر برای رشد اقتصادی ایران

اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری همایش «فرصت‌های تجاری آمریکای شمالی و آمریکای لاتین در راستای ارتقاء کسب و کارها» نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان غلامرضا اخوان فرید، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به حضار، ابراز امیدواری کرد از طریق برقراری روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف جهان، ایران هراسی موجود برطرف شده و به دنیا ثابت شود دانش آموختگان ایرانی و کلیه فعالان حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور انسان‌هایی دارای سعه صدرو مشتاق برقراری تعاملات مطلوب با همه کشورها هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با وجود سرمایه‌های غنی انسانی و طبیعی کشورمان بتوانیم با کشورهای مختلف دنیا تعاملات تجاری برقرار کنیم.
در ادامه پروفسور اکبر مأنوسی مشاورکسب و کار در دانشگاه‌های معتبرآسیا و خاورمیانه با بیان اینکه کانادا با وسعتی در حدود 7 برابر ایران و به عنوان یکی از8  کشور صنعتی دنیا، امکانات و ذخایرغنی معدنی و طبیعی، فرصت بسیار مناسبی برای برقراری مبادلات تجاری می‌باشد، مبادلات اقتصادی ایران با کانادا در سال 1355 را در حالی یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام کرد که این بازار در طول سال‌های گذشته با توجه به تحریم و اختلافات سیاسی دو کشور از دست رفت و این رقم به حدود 50 میلیون دلار رسیده است.
وی افزود: این در حالی است که حوزه فعالیت تجار و بازرگانان کانادایی فعال در ایران دارای مزایای زیادی برای کشور ما بود.
 مانوسی کانادا را حیاط خلوت آمریکا دانست و تصریح کرد: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی چون آمازون، اپل، جنرال موتور و جنرال الکتریک و... در این کشور فعالیت داشته علاوه بر این ازمنابع غنی نفت و گاز نیز برخوردار می‌باشد.
این مشاور کسب و کار افزود: دنیای امروز دنیای اقتصاد و تجارت است و داشتن اقتصاد قدرتمند، لازمه پیشرفت کشورها بوده و لازم است کشورمان در این حوزه اقدامات موثری انجام دهد.
مانوسی با اشاره به نیروی انسانی با استعداد و منابع غنی خدادادی کشورمان، ایران را کشوری مستعد برای پیشرفت اقتصادی دانست و تاکید کرد: لازمه این امر برقراری تعاملات تجاری با کشورهای مختلف می‌باشد.
وی حضورپررنگ‌تر نسل جوان علاقمند وبا انگیزه در اتاق مشترک بازرگانی ایران و کانادا را در افزایش حضور فعالان اقتصادی ایرانی در بازار کانادا موثر دانست و تاکید کرد: ایجاد روابط عادلانه و عاقلانه میان سیاست و اقتصاد زمینه ساز برنامه‌ریزی برای گسترش تعاملات تجاری میان کشورها است.
مانوسی علم، همّت و اخلاقیات را لازمه موفقیت در مراودات تجاری دانست و گفت: در صورت برخورداری از این سه ویژگی می توان درتجارت موفق بود.
مشاورکسب و کار دردانشگاه‌های آسیا و خاورمیانه در ادامه تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را به واسطه تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد کلیه شهرهای ایران، جنگ بزرگ‌تری نسبت به جنگ 8 ساله ایران و عراق دانست و تاکید کرد: در حقیقت هم اکنون حربه غرب، جنگ اقتصادی بوده که می‌توان از طریق برقراری تعاملات تجاری گسترده فشار ناشی از این تحریم‌ها را کاهش داد.
مانوسی کسب و کار سنتی و محدود شدن تبادلات تجاری کشورمان با کشورهای همسایه که بعضا از ثبات کافی برخوردار نیستند را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی ایران دانست و گفت: کشورهای همسایه ایران تنها 6 درصد اقتصاد جهان را تشکیل داده و ما با تمرکز به این کشورها، فرصت‌های دیگر را از دست داده ایم.
 وی همچنین آمریکای شمالی و لاتین را از دیگر فرصت‌های پیش روی تجار و بازرگانان ایرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکای جنوبی و شمالی ازجمعیت بسیار زیادی برخوردار هستند ایران با نداشتن هیچگونه مراوده‌ اقتصادی با این کشورها، فرصت زیادی را از دست داده است.
 مانوسی وجود رایزنان قوی اقتصادی در این کشورها را درتسهیل روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف جهان حایز اهمیت دانست.
وی با بیان اینکه کیفیت، لازمه رقابت در بازار جهانی است، تصریح کرد: در صادرات باید به دنبال جذب پول‌های قدرتمند باشیم.
درادامه این همایش به سوالات حضار پاسخ داده شد.

 
آلبوم تصاویر آمریکای شمالی و لاتین فرصتی بی نظیر برای رشد اقتصادی ایران