تاریخ : شنبه 28 اسفند 1400
کد 5011

در نشست کمیته گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری سرکنسولگری ایران در فرانکفورت مطرح شد؛

اصفهان مقصد گردشگری جذابی برای گردشگران آلمانی است

نشست کمیته گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با هدف بررسی فرصت‌های همکاری میان دفاتر خدمات مسافرتی در آلمان و ایران با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی کرباسی‌زاده مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست که با هدف بررسی فرصت‌های همکاری در راستای ارتقای گردشگری استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: اصفهان با داشتن بیش از 2200 اثر تاریخی و فرهنگی در میان شهرهای جهان رتبه نهم را دارد. همچنین اصفهان با بیش از 230 رسته صنایع‌دستی ثبت‌شده لقب پایتخت صنایع‌دستی دنیا و شهر جهانی صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده و استان‌هایی مانند فارس، یزد، تهران و کرمانشاه نیز ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارند.
وی افزود: امروزه 37 درصد گردشگران دنیا که از مرز یک میلیارد و 200 میلیون نفر گذشته‌اند، گردشگر فرهنگی-تاریخی هستند؛ بنابراین اصفهان و ایران ظرفیت جذب 37 درصد از گردشگران فرهنگی-تاریخی جهان از جمله آلمان را دارند. آلمان همواره رتبه اول یا پس از چین رتبه دوم خروج گردشگر را دارد؛ بنابراین ظرفیت موجود میان شهرهای گردشگری ایران و آلمان بسیار مغتنم است.
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کرونا اختلال زیادی در سفر در سراسر دنیا ایجاد کرد، گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری پس از این دوره با موجی از گردشگران روبه‌رو خواهیم بود که فرصت خوبی برای فراهم کردن زمینه حضور گردشگران ایرانی و آلمانی در این دو کشور است. بنابراین ضمن هم‌افزایی با دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی اقدامات خوبی برای ایجاد مثلث طلایی گردشگری فرهنگی-تاریخی میان استان‌های اصفهان، فارس و یزد و گردشگری طبیعی میان استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری انجام داده‌ایم.
کرباسی‌زاده طراحی برند گردشگری اصفهان، طراحی تورهای نیم‌روزه بر مبنای سلیقه گردشگران مختلف از کشورهای هدف و طراحی 200 داستان ناگفته اصفهان به‌صورت ویدئوهای یک دقیقه‌ای را از جمله اقدامات انجام‌شده دانست که در حال ترجمه و دوبله به 12 زبان زنده دنیا است. این ویدئوها شناختی کلی درباره مختصات اصفهان، فرهنگ و آداب و رسوم آن به بیننده ارائه می‌دهد.
مهدی باباکاظمی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت نیز با بیان اینکه سال 2022 صد و پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان ایران و آلمان است، اظهار داشت: در این سال تلاش زیادی برای برگزاری برنامه‌های درخور از جمله در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباطات هدفمند میان نهادهای ذی‌ربط گردشگری اصفهان و فرانکفورت افزود: ارائه مشوق برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر برای گردشگران آلمانی که تمایل زیادی به این نوع از گردشگری دارند، به افزایش آمار گردشگران این کشور در ایران کمک می‌کند.
باباکاظمی ضمن پیشنهاد برقراری تورهای گردشگری برای خبرنگاران تخصصی این حوزه برای بازدید از ایران و اصفهان اضافه کرد: همچنین برنامه‌ریزی تورهای بازدید از ایران در خلال جام جهانی 2022 قطر یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار دست‌اندرکاران و فعالان گردشگری کشورمان قرار گیرد.
مسعود نیک‌آئین، مدیركل تشریفات استانداری اصفهان نیز توریسم را یکی از ابزارهای قدرت نرم و دروازه ورود به بسیاری از حوزه‌ها دانست و بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم دفاتری که علاقه‌مند به ایجاد پکیج سفر به ایران هستند، در تور آشناسازی یا فن‌تریپ به شهرهای اصفهان، یزد و شیراز سفر کنند. دعوت از آژانس‌های معتبر آلمانی برای شرکت در نمایشگاه گردشگری اصفهان در بهار 1401 و معرفی اینفلوئنسرهای آلمانی از سوی کنسولگری ایران در فرانکفورت و زمینه‌سازی برای حضور آنها در ایران نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.
علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان نیز با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان و شهر فرایبورگ آلمان گفت: امیدوارم روابط میان اصفهان و فرایبورگ و همچنین شهر فرانکفورت به‌خصوص در حوزه اعزام گردشگر به اصفهان بیش از گذشته توسعه یابد. شهرداری آمادگی تسهیل‌گری در این خصوص را دارد و اجرای تورهای تخصصی در جاذبه‌های گردشگری در اختیار شهرداری می‌تواند نمونه‌ای از این همکاری‌ها باشد.
مهرایی، مدیر شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر در آلمان نیز با اشاره به استمرار پروازهای میان ایران و آلمان در 50 سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانسته از ظرفیت مناسبی در آلمان برخوردار باشد. دفتر نمایندگی ما در اصفهان نیز آمادگی دارد مساعدت‌های لازم را با افرادی که قصد دارند در قالب تورهای مسافرتی سفر کنند داشته باشد.
در ادامه این نشست نمایندگان انجمن‌ها و فعالان حوزه گردشگری و آژانس‌های گردشگری اصفهان و تعدادی از آژانس‌های گردشگری مستقر در کشور آلمان به بیان نظرات خود درباره راهکارهای توسعه گردشگری میان این دو شهر پرداختند که لزوم تسهیل صدور ویزا برای گرشگران آلمانی، معرفی ایران به‌عنوان مقصد شگفتی‌ساز به گردشگران آلمانی، لزوم معرفی جذابیت‌های گردشگری اصفهان از طریق پوستر و فیلم، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در فرانکفورت و لزوم تجهیز سرویس‌های خدماتی فرودگاه اصفهان برای گردشگران از جمله مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

 
آلبوم تصاویر اصفهان مقصد گردشگری جذابی برای گردشگران آلمانی است.