تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1400
کد 5010

ساختمان جدید شتابدهنده تجارت اتاق بازرگانی اصفهان افتتاح شد

ساختمان جدید شتابدهنده تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افتتاح و سه شتابدهنده صادرات، بازاریابی و فروش و تجارت الکترونیک در آن مستقر شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم افتتاحیه این ساختمان با اشاره به سپری شدن سه سال از آغاز فعالیت هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی در دوره نهم اظهار داشت: ریل‌گذاری برای آینده اقتصادی استان و کشور مهم‌ترین اقدامی بود که در این دوره برای اتاق هدف گذاری شد .
وی با اشاره به اهمیت و اولویت ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات در برنامه اتاقِ دوره نهم افزود: فعالیت شتابدهنده تجارت اتاق بازرگانی افق روشنی را پیش روی تجارت و جوانان جویای نام در اصفهان ترسیم می‌کند.
گلشیرازی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در حوزه تجارت گفت: تربیت نیروی متخصص اجرایی اثرگذار در حوزه اقتصاد جزو برنامه های مهمی است که دست‌اندرکاران باید در دستور کار خود قرار دهند.
وی تأکید کرد اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه توسعه کسب‌وکار و تربیت نیروی انسانی باید در سال 1401 به میان مجموعه‌های مردمی و کانونهای جوانان توسعه یابد.
فرشته امینی، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه عقب ماندن رشد بازرگانی و تجارت در اصفهان از رشد صنعت در این استان ایده ایجاد شتابدهنده تجارت را شکل داد، گفت: فراهم کردن فضای کار اشتراکی برای تعامل بیشتر و هم‌افزایی تیم‌های شتابدهنده صادرات و ارائه خدمات جدید به این تیم‌ها از سوی اتاق بازرگانی اصفهان از جمله ثمرات افتتاح ساختمان جدید شتابدهنده تجارت خواهد بود.
ادغام سه شتابدهنده اتاق بازرگانی اصفهان در شتابدهنده تجارت
وی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت شتابدهنده تجارت بردار ایرانیان زیر نظر اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این شرکت اجازه همکاری بیشتر با اکوسیستم استارتاپی کشور در زمینه‌های آموزش، توانمندسازی و جذب سرمایه برای تیم‌ها را به ما می‌دهد. همچنین از این پس سه شتابدهنده صادرات، شتابدهنده بازاریابی و فروش و شتابدهنده تجارت الکترونیک در شتابدهنده تجارت بردار ادغام می‌شوند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
امینی برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شتابدهنده‌ها را از جمله اولین اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم دانست و ادامه داد: شناسایی جوانان و افراد مستعدی که از دانش تجارت برخوردار هستند، تیم‌سازی و تبدیل این تیم‌ها به شرکت‌های تخصصی در زمینه صادرات، خدمات بازاریابی، بازرگانی، تحقیقات بازار و تجارت الکترونیک از جمله اهداف شتابدهنده تجارت است.
علی کرباسی‌زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با ابراز امیدواری برای رشد فرصت‌های صادراتی و تجارت در سطح بین‌الملل گفت: در این فضا مسئولیت و رسالت شتابدهنده تجارت بسیار بالا است و امیدوارم بتوانیم در این زمینه قدم‌های موثرتری برداریم.
همچنین بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم با اشاره به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی شهر و استان اصفهان برای تولید گفت: راهکار رفع این مشکل ایجاد امکان صادرات و حضور در بازارهای خارجی برای تولیدکنندگان است که البته تبدیل این ظرفیت بالقوه به ظرفیت بالفعل نیاز به بسترسازی و حمایت از سوی شتابدهنده‌ها دارد؛ بنابراین نیاز است نهادهای عمومی از جمله اتاق‌های بازرگانی اقدام به ایجاد چنین شتابدهنده‌هایی کنند تا به هدف شکوفایی اقتصادی استان جامه عمل بپوشانند.
احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و مدیر سابق مرکز توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار داشت: حضور در مرکز توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی فرصت شناخت ظرفیت‌های بخش خصوصی را برای من فراهم کرد. هدف این مرکز خلق ارزش جدید برای کسب وکار بود که فکر می‌کنم به این هدف دست یافت. هم‌اکنون از این تجربیات در استانداری اصفهان نیز بهره می‌بریم چون بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از این رهگذر قابل رفع است.
امیرحسین کمیلی، سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز بیان کرد: خوشبختانه اصفهان زیرساخت‌های بسیار مناسبی دارد و به‌عنوان کریدور علم و فناوری، دارای نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور بوده و ظرفیت نیروی انسانی و نرم‌افزاری آن بسیار بالا است. همچنین اگر سابقه دیرینه اصفهان در هنر و صنعت در کنار دانش روز قرار گیرد، می‌تواند موجب تداوم پیشتازی اصفهان در کشور شود.
آلبوم تصاویر ساختمان جدید شتابدهنده تجارت اتاق بازرگانی اصفهان