تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400
کد 4017

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه میز کشوری طلا:

پیشنهاد تمرکز اتحادیه طلا و‌جواهر بر حوزه مسئولیت اجتماعی

در نشست میز کشوری طلا که با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر از سرتاسر کشور در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بر رفع قوانین دست و پاگیر تولید و مالیاتی و تثبیت تقویم نمایشگاهی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این نشست مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تاکید ایشان بر معطوف شدن کاندیداهای ریاست جمهوری بر  حول محور اقتصاد، اشتغال،کسب و کار و .. تصریح کرد: در فضای فعلی کشور، هیچ راه گریزی مگرتوجه ویژه به اقتصاد و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی نیست. لذا لازم است در این گذر برای رسیدن بخش خصوصی قوی  به جایگاه واقعی خود استفاده شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  با بیان رویکرد اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم، گفت: اتاق اصفهان به عنوان  یکی از پرچمداران تحول در اتاق های سرتاسر کشور علاوه بر شبکه سازی و توانمند سازی اعضا، مقوله مسئولیت اجتماعی را  به عنوان اتاق نسل سوم در دستور کار جدی خود قرار داده است.
گلشیرازی با ذکر این نکته که اتاق بازرگانی وظایف دیگر خود  را نیز به خوبی انجام داده است، گفت: ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  استان اصفهان  نیز عملکرد خوبی داشته و این شورا در سال گذشته رتبه اول کشوری  را کسب کرده است.
وی در ادامه سخنانش، مراکز شتابدهنده صادرات، بازاریابی و تجارت الکترونیک  و همچنین سرای رشد و نوآوری  که  در دوره نهم اتاق بازرگانی ایجاد شده است را معرفی کرد و افزود: از آنجاییکه در فرآیند صادرات ، تجارت و .. نیاز به واسطه گری وجود دارد در  دوره نهم، 8 مرکز شتابدهنده ایجاد شد و این مراکز تحت نظر شورای راهبردی فعالیت می کنند که امروز  جوانان آموزش یافته در این مراکز توانسته اند از صفر تا صد کار را آموزش دیده و صادرات انجام دهند.
گلشیرازی ادامه داد: واحدهای اقتصادی زمانی موفق خواهند بود که جریان دانش در آنها فعال بوده و از اینرو سرای رشد و نوآوری  با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه راه اندازی شد که تحولی در ارتباط صنعت و دانشگاه  ایجاد کرده است و طرح همصدای این مرکز  به عنوان ایده برتر در رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت  در وزارت علوم و فناوری شناخته شد.
در ادامه رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ایفای نقش اتاق بازرگانی در حوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان از زمان شیوع  بیماری کرونا در راستای  مسئولیت اجتماعی اقداماتی  در جهت کمک به کادر درمان، تهیه تجهیزات پزشکی و تهیه وسایل آموزشی برای دانش آموزان محروم انجام داده است و امیدواریم اتحادیه طلا و جواهر نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی جدی تر ورود کرده و توجه به مسئولیت اجتماعی تبدیل به یک جریان موثر در این اتحادیه شود.
گلشیرازی در بخش انتهایی صحبتهایش نیز از تلاش اتاق بازرگانی اصفهان در جهت رفع مشکلات مالیاتی و تراکنش های مالی قبل از سال 95  و آمادگی برای حمایت از اتحادیه، سخن گفت.
همچنین ابراهیم حبیب الهی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره، جواهر و سنگهای قیمتی استان اصفهان با تقدیر و تشکر از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و توجه ویژه ایشان به  بحث تولید و صادرات و حمایت از تولید کنندگان در جهت رفع موانع گفت: کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان  نیز همکاری خوبی در حوزه طلا داشته و  خدمات مناسبی به اعضا نظیر برگزاری دوره های آموزشی  با اساتید معتبر دنیا ارائه داده است.  
علی یار محمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، با ابراز خرسندی از برگزاری اولین و تخصصی ترین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در محل نمایشگاههای بین‌ المللی اصفهان، گفت: نمایشگاه عامل توسعه همه جانبه اقتصاد و بهترین ابزار بازاریابی است، این نمایشگاه  به همت شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان و کمک های معنوی و مادی  ریاست اتاق بازرگانی، در سخت ترین شرایط اقتصادی  تکمیل و افتتاح  شد.
یار محمدیان ادامه داد: این سایت مجهز به سیستم اعلام  و اطفا حریق، سیستم پیشرفته گرمایشی و سرمایشی  است و معماری و هنر بکار گرفته شده در این نمایشگاه و ساختمان رجیستری در نوع خود بی نظیر است از اینرو می تواند بهترین نمایشگاه طلا وجواهر در غرب آسیا و در واقع قطب صنعت طلای خاورمیانه باشد.
سپس هوشنگ شیشه بران، نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان و رئیس اتحادیه صنف تولید و فروش طلا و جواهر شهر اصفهان، نمایشگاه بین المللی اصفهان را موزه ای در دل موزه دانست و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تلاش تولید کنندگان در واقع شمعی در طوفان بوده و لازم است در این شرایط  حمایت های همه جانبه ای در زمینه تخفیف مالیاتی و رفع موانع تولید  انجام پذیرد.
رئیس اتحادیه تولید و فروش مصنوعات طلا، جواهر و نقره اصفهان، تاکید کرد: در حالیکه تمامی شرایط برای برگزاری نمایشگاههای تخصصی در استان آماده است لازم است تقویم نمایشگاهی نیز تثبیت شود.
آیت محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  نیز در ادامه  بر رفع مشکل تراکنش های مالی و مالیاتی، رفع موانع دست و پاگیر و برطرف کردن سنگلاخهای موجود بر سر راه تولید کنندگان طلا تاکید کرد.
در ادامه هومن زنگنه رئیس  اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با تشکر از زحمات  رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها استان اصفهان به عنوان بازوی این صنعت در اصفهان ،توصیه کرد: در شرایط حاضر، مهمترین کار تثبیت تقویم نمایشگاهی و قطعی شدن آن است. همچنین ضروری است اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان متولی بخش خصوصی در خصوص رفع مشکلات مالیاتی با هدف  حمایت از تولید کنندگان به این مسئله ورود کند.
زنگنه خاطر نشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر اعزام هیئت تجاری، بحث توسعه  کسب و کارهای تولیدی و برنامه ریزی نمایشگاهی مطابق با استاندارد های روز دنیا، ایجاد پاویون حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه و همچنین پاویون چهره های ماندگار صنعت طلا  در دستور کار خود قرار دهد.
در بخش پایانی این نشست اصغر صالحی و تقی اعتزازیان  از فعالان بخش تولید دستگاهها و تجهیزات ساخت طلا و جواهر  و صادرات  نیز بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و برطرف کردن موانع پیش روی آنها  در شرایط دشوار اقتصادی تاکید کردند.
آلبوم تصاویر میزکشوری طلا