تاریخ : يکشنبه 29 شهريور 1394
کد 376

در نشست مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس با مدیرکل مالیاتی و فعالان اقتصادی مطرح شد؛ سهم در نظر گرفته شده مالیات استان اصفهان بایستی تعدیل شود

نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل مالیاتی و فعالان اقتصادی استان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل مالیاتی و فعالان اقتصادی استان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید ناصر موسوی لارگانی»رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: سهم در نظر گرفته شده مالیات استان اصفهان با توان پرداختی بخش های مختلف اقتصادی این استان متناسب نیست.
وی افزایش سهم مالیاتی استان اصفهان از3 هزار و 500 به 5 هزار و 200 میلیارد تومان را ناشی از گزارشات ناصحیح ارسالی از استان دانست و گفت: تعیین 5200 میلیارد تومان برای مالیات استان یعنی نابود شدن اشتغال در اصفهان و باید این عدد تعدیل شود.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در قانون جدید مالیاتی باید نرخ مالیات بر ارزش افزوده فعلی که 9 درصد است به 4 الی 5 درصد کاهش پیدا کند زیرا بنگاههای اقتصادی استان در وضعیت خوبی به سر نمی برند.
وی تاکید کرد:در شرایط کنونی دولت ، مجلس و بخش خصوصی با کمک هم باید بتوانیم مسایل اقتصادی کشور از جمله بیکاری و رکود را حل کنیم.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست از فشار مالیاتی بر تولید کنندگان استان اصفهان انتقاد کرد و گفت:وصول مطالبات به طور متوسط برای تولید کنندگان یکساله است ولی هر سه ماه یکبار باید مالیات پول دریافت نکرده را بپردازند.
وی خاطر نشان کرد:مدیر عامل واحدهای تولیدی امروز به انباردار تبدیل شدند زیرا در اثر رکود اقتصادی عمده تولیدات در انبارهای کارخانه مانده است .
رییس اتاق اصفهان تصریح کرد:برای دریافت مالیات مسوولین قانونی بودن انرا مورد تاکید قرار می دهند ولی پرداخت 30 درصد سهم صنعت از درآمد یارانه ها طبق قانون هدفمند سازی یارانه ها مشمول اجرای قانون نمی شود.
سهل آبادی اضافه کرد:واحد تولید یکه 30 درصد ظرفیت خود را تولید نمی کند، نمی تواند مالیات ،اقساط بانکی و بیمه تامین اجتماعی را به موقع بپردازد و باید ریشه اصلی مشکل را برطرف کرد.

«محسن صرامی»نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست با انتقاد از عملکرد اداره کل مالیاتی استان گفت:سخت گیری مالیاتی باعث تعطیلی واحدهای تولیدی در بخش سنگ و طلا در استان شده است.
وی خواستار فعال شدن بخش خصوصی و ارایه دیدگاه های کارشناسی نسبت به قوانین شد و گفت:مجلس باید از نظرات بخش خصوصی واقعی که تولید کشور را بر عهده دارد نظرات فنی و کارشناسی را دریافت کند.

«حسین علی حاجی دلیگانی»نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان شد و گفت: این ستاد می تواند موانع و تنگناهای اقتصادی استان را برطرف کند.
وی خواستار تشکیل جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و گفت: از اتاق بازرگانی بویژه از اتاق های شهرستانها که در بطن تولید هستند در این جلسه شرکت کنند.
حاجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:مشکلات مالیاتی در حوزه قانون گذاری بسیار کمتر از بخش اجراست.
وی اظهار کرد: سال گذشته استان اصفهان 180 میلیارد تومان بیش از پیش بینی تعیین شده مالیات دریافت و به خزانه کشور واریز شد و نصف این مبلغ مازاد به استان جهت انجام پروژه های زیرساختی بازگشت نشده است .
حاجی خاطر نشان کرد:به دلیل سخت گیری های برخی از سازمان های دولتی ، بسیاری از سرمایه گذاران استان اصفهان فعالایت های اقتصادی را به سایر استان ها منتقل می کنند.
«محمد علی اسفنانی» نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:
«عوض حیدرپور»نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه از سهم 100 درصد 5 ماهه اول سال ،اداره کل مالیاتی توانسته 60 درصد مالیات را وصول کند نشان از بالا بودن عدد در نظر گرفته برای استان و شرایط رکود اقتصادی است.
وی تصریح کرد:استان اصفهان کشش ندارد که 3500 میلیارد تومان سال گذشته را به 5000 میلیارد تومان افزایش دهد و وصول نشدن 800 میلیارد تومان طی این مدت نشان می دهد که بار اضافی بر دوش اصفهان است .

«مراد امیری»مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت:در طول 5 ماهه سال جاری 66 درصد درآمد پیش بینی شده را توانستیم وصول کنیم و نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش وصولی داریم .
وی اضافه کرد:بسیاری از پروژه های عمرانی شهرها و روستا ها به دلیل وصول نشدن مالیات بر ارزش افزوده با چالش نقدینگی روبرو شدند.

 «مرتضی شاه کرمی»رییس انجمن صنایع نساجی استان اصفهان در این نشست گفت:وقتی حجم بالای واردات قاچاق نساجی رونق فروش واحدهای تولیدی داخل را می گیرد چرا سازمان امور مالیاتی شرایط کنونی را درک نمی کند .

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست گفت:در شرایط رکود فعالان اقتصادی نباید دغدغه مالیاتی داشته باشند بلکه باید به دنبال توسه بازار و اشتغال زایی باشند ولی عمده دغدغه آنان مسایل مالیاتی شده است .

«محمدرضا برکتین»رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست پیچیدگی قوانین را عامل بروز چالش برای فعالان اقتصادی و دولت دانست .

«ابراهیم احمدی»رییس انجمن همگن صنعت خودرو استان اصفهان در این نشست خواستار تعویق دریافت مالیات بر ارزش افزوده از قطعه سازان خودرو شد و گفت:قطعه سازان خودرو در شرایط کنونی بازار پولی از خودروسازان دریافت نکردند که بخواهند مالیات آنرا پرداخت کنند.

«جواد ظهیری»عضو اتاق اصفهان در این جلسه خواستار استرداد مالیات به مودیان از سوی اداره کل مالیاتی شد و گفت:تولید کنندگان و صادرکنندگانی که از اداره کل مالیاتی طلب مالیات بر ارزش افزوده دارند بیش از دو سال است که دریافت نکردند ولی اگر یک روز مالیات بر ارزش افزوده انان تاخیر شود با جرایم سنگین روبرو می شوند ولی وقتی مودی از سازمان طلب دارد اگر زمان بگذرد هیچ جریمه ای پرداخت نمی شود.

آلبوم تصاویر مجمع نمایندگان-6-94