تاریخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399
کد 3670

پرونده چهارم

کارها در اتاق بازرگانی اصفهان تخصصی‌تر انجام می‌شود

مصاحبه با آقای مهرداد شاطریان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت اتصالات پلیمری تیران
                                  

مهرداد شاطریان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت اتصالات پلیمری تیران میان تصمیمات مدیران کلان مملکت تا عملیاتی و اجرایی شدن این تصمیمات در بدنه دولت فاصله بسیار زیادی می داند و می افزاید:
شرکت اتصالات پلیمری تیران در زمینه تولید تجهیزات آبیاری قطره‌ای ولوله‌های پلی‌اتیلن فعالیت دارد، دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی تیران را تحت پوشش دارد و مجموعاً حدود 120 پرسنل در این دو واحد مشغول فعالیت هستند.
حداقل نتیجه‌ای که جلسات رو در رو با  اعضای هیأت نمایندگان در بر دارد آشنایی اعضا با یکدیگر و با توانمندی‌ها و مشکلات پیش روی هر یک از اعضای اتاق است و بسیاری از این مشکلات و چالش‌ها در این جلسات با تبادل نظر میان اعضا قابل رفع است.
انتظار نداشتیم قطعا به راه حل مشکلات در این جلسه برسیم بلکه این نشست‌ها را مکانی برای تبادل اطلاعات و انتقال مشکلات می‌دانیم تا دوستان هیئت رئیسه این مشکلات را به نهادهای تصمیم‌گیری مملکتی منتقل کنند تا در آینده شاهد رفع این مشکلات باشیم.
حدود 20 سال است که عضو اتاق بازرگانی اصفهان هستم و در دو سه سال اخیر احساس می‌کنم که به جهت تغییرات ساختار سازمانی خود، به اتاق بازرگانی اصفهان بسیار نزدیک شدیم و از سویی اعضا و مسئولان اتاق نیز پذیرای ما بودند.
تقسیم‌بندی کارها در اتاق بازرگانی اصفهان  نسبت به دوره‌های قبلی قوی‌تر شده و تخصصی‌تر انجام می‌شود، البته این امر نافی مشکلات و گلوگاه‌های کاری ما نیست اما برآیند کار رو به بهتر شدن رفته است.
گاهی وزارت صنایع و سازمان بورس به دلیل ساختار خاص خود، تأمین کالا را با مشکل مواجه می‌کند و ما نیز مشکلاتی در حوزه تأمین متریال حوزه خود، یعنی مواد پلی‌اتیلن و پلیمری داشتیم که پیگیری‌هایی در هیئت رئیسه اتاق بازرگانی انجام و بخش عمده‌ای از مشکلات ما رفع شده است، البته به نتیجه کامل نرسیده است و طبعاً ما نیز انتظار نداریم تمامی مشکلات به شکل ناگهانی رفع شود. 
ما اکنون در شرایط طبیعی اقتصادی فعالیت نداریم، تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی کشور ما بیشتر از سهم و حق خود زحمت می‌کشند اما آنچه حاصل می شود نسبت به زحماتشان کمتر است که دلیل آن بعضاً سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلانی است که بعد اقتصادی ندارد و تاوان آن را این حوزه پرداخت می‌کند.
در ارتباط با حمایت‌های لازم از فعالان صنعتی درگیر با آسیب‌های کرونا باید بگویم که یک فاصله فاحشی میان تصمیم گیران مدیران کلان مملکت تا عملیاتی و اجرایی شدن این تصمیمات در بدنه دولت وجود دارد.
طبیعی است که حوزه‌های دولتی باید حقوق دولتی را استیفا کنند اما اکنون دوره‌ای است که باید کمی تنفس به حوزه‌های اقتصادی تخصیص یابد تا توان خود را جمع کرده و تکالیف خود مانند بهره‌های بانکی مسائل بیمه و مالیاتی را انجام دهند تا هر دو بخش به حقوق خود دست یابند اما در گرفتن این دوره‌های تنفس، تصمیمات کشوری در این ارتباط در حوزه‌های اجرایی واداری کشور عملیاتی نمی‌شود.