تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1399
کد 3570

بررسی مشکلات چهار شرکت در پنجمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه

پنجمین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، به بررسی مشکلات ۴ شرکت فعال اقتصادی اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا حبیبی، رییس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه گفت: متأسفانه یکی از مشکلات که به صورت مشترک در پرونده‌های بنگاه‌های اقتصادی مطرح و مشاهده می‌شود اخذ سود‌های کلان و خارج از ضابطه و مقررات از سوی برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری از فعالان و بنگاه‌های اقتصادی است.
وی افزود: علی رغم صدور رأی وحدت رویه در دیوانعالی کشور در این خصوص، حتی اگر گیرنده تسهیلات توافق و امضا نموده باشد که در قبال دریافت تسهیلات سودی به صورت مرکب و بیش از دستورالعمل مربوطه بانک مرکزی پرداخت نماید، این توافق معتبر و قابل استماع نیست، گاهی دیده می‌شود این مهم نادیده گرفته می‌شود.
حبیبی در ادامه به مدیران بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری توصیه کرد: این رأی وحدت رویه که در حکم قانون می‌باشد را در محاسبه سود تسهیلات پرداختی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی به خصوص فعالان اقتصادی رعایت کنند تا نیازی به ورود و انجام اقدامات بعدی از سوی دستگاه قضایی نباشد.
وی یادآور شد: در این نشست پرونده و مشکلات ۴ شرکت بزرگ و فعال اقتصادی طرح و بررسی و تصمیمات مهم حمایتی اتخاذ شد.
شایان ذکر است این نشست با اعلام یک تغییر ساختاری و آیین نامه‌ای مبنی برواگذاری دبیری ستاد به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همراه بود. 
 
آلبوم تصاویر 5جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی