تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
کد 346

سهل آبادی در کمیسیون معادن اتاق اصفهان :مشکلات معدن کاران اصفهان در اتاق به صورت ویژه پیگیری می شود

رییس اتاق اصفهان گفت: مشکلات معدن کاران اصفهان در اتاق به صورت ویژه پیگیری می شود .
رییس اتاق اصفهان گفت: مشکلات معدن کاران اصفهان در اتاق به صورت ویژه پیگیری می شود .

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی »در نخستین جلسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان تصریح کرد:استان اصفهان استانی معدنی است و نیاز دارد مسایل و مشکلات این بخش به صورت تخصصی پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه چند تشکل معدنی فعال در استان مشغول فعالیت است،افزود:تشکلهای معدنی می توانند در کمیسیون معادن اتاق حضور فعال و اثرگذار داشته باشند .وی خاطر نشان کرد:کمیسون معادن در دوره گذشته در قالب یک کمیسیون صنعت و معدن فعالیت می کرد و در دوره جدید به صورت یک کمیسیون مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به نیازهای بخش معدن از سوی دولت شد و گفت:بسیاری از معادن با چالش هایی از قبیل نبود جاده های مناسب و انرژی های مورد نیاز از جمله آب و برق روبرویند.
سهل آبادی اظهار داشت:بیش از 70 درصد ماشین آلات معادن فرسوده و هزینه بر است و لازم است در این زمینه تسهیلات ویژه برای به روز شدن ماشین آلات در اختیار معدن کاران قرار گیرد.
وی اضافه کرد: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط معدن کاران به دلیل فروش های نسیه ای بسیار دشوار است .
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود کمیسیون ها را اتاق فکر اتاق بازرگانی برشمرد و گفت:اتاق اصفهان در دوره جدید تلاش می کند از تمام ظرفیت ها برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کند.

«احمد خوروش»رییس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در این جلسه تصریح کرد:این کمیسیون تلاش می کند که بر اساس اولویت مشکلات فعالان بخش معدن برنامه خود را تنظیم کند .
وی شورای گفتگو را ظرفیتی برای بیان مسایل و مشکلات بخش معادن و گامی در رفع آنان برشمرد و گفت:کمیته های کمیسیون معادن شامل صنایع معدنی،سنگ های تزیینی ،کانی های فلزی و کانی های غیر فلزی است .

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:در دوره جدید تلاش می شود که کمیسیون ها با برنامه چهارساله فعالیت خود را آغاز کنند و از موازی کاری بین کمیسیون ها جلوگیری شود.
وی از نقش آفرینی کمیته های تخصصی ذیل کمیسیون های اتاق خبر داد و گفت:کمیته های می توانند نقش مهمی در بیان مسایل و مشکلات بخش های اقتصادی و کارشناسی ان داشته باشند.
در این جلسه ابوالقاسم سرتیپی و علی خیرالهی به عنوان نواب رییس کمیسیون معادن شناخته شدند.
 
آلبوم تصاویر کمیسیون معادن-6-94