تاریخ : دوشنبه 2 ارديبهشت 1398
کد 2443

گلشیرازی در دیدار مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان :

تقویت روابط بین المللی فعالان اقتصادی از مهمترین برنامه های اتاق بازرگانی اصفهان است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تقویت روابط بین المللی فعالان اقتصادی و استان اصفهان از مهمترین برنامه های هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان است
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در دیدار رییس و کارشناسان نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان تصریح کرد:دفتر وزارت امور خارجه یکی از سازمان های دولتی پشتیبان اتاق بازرگانی محسوب می شود که می تواند در برقراری ارتباطات بین اللملی فعالان اقتصادی با همتایان خارجی خود نقش آفرینی کند.
وی همکاری در شناسایی کشورهای هدف،اعزام هیات های تجاری و پذیرش هدفمند هیات های تجاری خارجی را یکی از محورهای همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با اتاق بازرگانی برشمرد و گفت:همراهی فعالان اقتصادی استان اصفهان در هیات های سیاسی و تجاری وزارت امور خارجه می تواند به تقویت روابط بین المللی و افزایش مبادلات تجاری  منجر شود.
گلشیرازی تمرکز اتاق بازرگانی اصفهان را بر سه موضوع تجارت بین المللی ،تجارت الکترونیک و توانمندسازی نیروی انسانی عنوان کرد و گفت:در این راستا تشکیل مراکز رشد و زیرساخت های آموزشی در اولویت فعالیت های نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان قرار گرفته است.
وی اتاق بازرگانی را تجلی حضور بخش خصوصی در اقتصاد عنوان کرد و گفت:تسهیل در رونق کسب و کار اعضا باعث بهبود شاخص های کسب و کار می شود و بخش خصوصی با همکاری سایر بخش ها بایستی تلاش کند شاخص های کسب و کار روند بهبود حاصل کنند.
وی  تاکید کرد:اگر تراز تجاری ایران مثبت باشد منافع ملی هم حفظ  می شود.
علیرضا  سالاریان  رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان  در این دیدار  خواستار تدوین برنامه بازارهای هدف صادراتی استان شد و گفت: وزارت امور خارجه آمادگی همکاری نزدیک با اتاق بازرگانی اصفهان برای ایجاد و تقویت ارتباط با کشورهای هدف است و از تمام ظرفیت کارشناسی و ارتباطی در این راستا استفاده می کند.
وی از فعالان اقتصادی خواست که قبل از تنظیم قراردادهای تجاری با شرکت های خارجی از وزارت امور خارجه و سفارت خانه ها استعلام کنند و افزود:برخی از مبادلات تجاری  شرکت های ایرانی به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق از طرف خارجی منجر به خسران و زیان شده است.  
وی خواستار استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان در بخش اقتصادی و روابط تجاری شد و گفت:شهرهای سنت پترزبورگ روسیه ،حیدرآباد هند و لاهور پاکستان و سایر شهرها فرصت های بدیلی برای ارتباطات تجاری  اصفهان است.
 
آلبوم تصاویر 9011-1-1398