تاریخ : دوشنبه 2 ارديبهشت 1398
کد 2442

در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی با رییس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

ایجاد نظام موضوعات پایان نامه دانشگاه آزاد با هدف طرح مسایل و چالش های فعالان اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رونق و بهبود محیط کسب و کار یکی از دغدغه های هیات نمایندگان دوره نهم اتاق اصفهان است و در این جهت با مراکز دانشگاهی و موسسه های آموزش عالی ارتباط تنگاتنگ برقرار می کند
به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در  دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد:  اتاق اصفهان یکی از قدیمی ترین و دومین اتاق برتر کشور است که در راستای بهبود کسب و کار اقدام به ایجاد مراکز رشد با هدف بهینه سازی فعالیت های اقتصادی واحدهای تولیدی و تجاری کرده است.
وی توجه به اقتصاد شهری و افزایش درآمد مردم استان اصفهان را یکی از رویکردهای این دوره اتاق عنوان و بر توجه به زیرساخت های اقتصادی و افزایش اشتغال، رونق تولید و صادرات تاکید کرد.
گلشیرازی خاطرنشان کرد: اصفهان در بخش فولاد، سنگ، نساجی و قطعات خودرو مزیت ها دارد و آماده همکاری با دانشگاه آزاد برای معرفی موضوعات مختلف جهت انجام پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ا ست.
محمدمهدی طهرانچی  اضافه کرد: در این نظام، هر واحد دانشگاهی موضوعات پایان نامه ها را پس از استخراج چالش ها و مسائل استانی به دانشجویان معرفی می کند و آنها موظفند موضوع پایان نامه ها را از بین موارد مطرح شده، انتخاب کنند.
وی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آماده همکاری با واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک برای شناسایی این موضوع ها و ساماندهی مزیت هاست، اظهار داشت: واحدهای صنعتی یا خدماتی می توانند نسبت به خریداری پایان نامه های مرتبط با نیازها و مسائل خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد کرده است.
به گفته وی از مهر سال جاری همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی موظفند پایان‌نامه و رساله‌های خود را از سامانه پایش انتخاب کنند که تاکنون 6 هزار و 800 نظام موضوعات احصاء شده و تا اردیبهشت به 10 هزار موضوع خواهد رسید و ظرفیت پژوهشی برای یکصد هزار دانشجو فعال می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه این دانشگاه بر بستر زیست‌ بوم واقعی و پیوند علم و اقتصاد در صدد همکاری با مراکزی مانند اتاق بازرگانی است، تصریح کرد: بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان و هوشمند منطقه ای در اولویت برنامه های این دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مقاله را به عنوان مظهر اکتشاف علمی و اختراع را مظهر فناورانه برای صنعت خواند و تاکید کرد: باید بین مقاله و اختراع یک رابطه دو طرفه تعریف شود.
طهرانچی از شرکت های اقتصادی و صنعتی خواست در راستای تولید محتوا گام بردارند زیرا شرکت های بین المللی در دنیا پیشتاز تولید مقاله های کاربردی هستند.
 وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کشور دارای 440 واحد و مرکز دانشگاهی و 700 مدرسه است.
رضا برادران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار توجه به موضوع آینده پژوهی در زیرمجموعه های رشته حقوق  در دانشگاه آزاد شد و گفت:تورم قوانین ،شناسایی قوانین مزاحم کسب و کار،قوانین معارض در توسعه اقتصادی و بررسی تاثیرات ان در فضای اقتصادی می تواند به اصلاح قانون و تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی  منجر شود.
برادران اصفهانی  قانون کار را یکی از بزرگترین چالش های پیش روی فعالان اقتصادی و نیروی کار عنوان کرد و گفت:دانشجویان رشته های تحصیلات تکمیلی  حقوق و سایر رشته ها می توانند به بررسی دقیق ماد قانونی و اثرات آن بپردازند و در نهایت با تدوین پایان نامه و مقالات موثر در این حوزه با اینده پژوهی و پیشنهاد اصلاح قوانین ،چراغ راه و یاریگر فعالان اقتصادی در بهبود محیط کسب و کار باشند.
  علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار  خواستار همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و بخش خصوصی در تربیت نیروی انسانی متخصص شد و گفت:در شرایط تحریم های اقتصادی ،صادرات ایده و طرح های نواوران شامل تحریم نمی شود و باید از نیروی انسانی خلق و نواور در شرایط کنونی استفاده کرد.
 
 
آلبوم تصاویر 9009-1-1398