تاریخ : جمعه 6 اسفند 1395
کد 1273

برگزاری کارگاه آشنایی با صادرات محصولات دانش بنیان

کارگاه آشنایی با صادرات محصولات دانش بنیان با حضور صابر صادقی، کارشناس امور نمایشگاه های بین المللی کریدور توسعه صادرات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کارگاه آشنایی با صادرات محصولات دانش بنیان با حضور صابر صادقی، کارشناس امور نمایشگاه های بین المللی کریدور توسعه صادرات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان صادقی در این کارگاه گفت: در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حوزه صادرات، خدماتی به شرکت های دانش بنیان ارایه می شود. وی ضمن بیان اینکه هم اکنون این مجموعه دارای چهار واحد ارزیابی محصولات، کانون پتنت، واحد توسعه خدمات تجاری سازی و کریدور صادرات محصولات دانش بنیان است، افزود: در کریدور خدمات فناوری و توسعه صادراتی خدماتی در حوزه های دوره های آموزشی، جذب نیروی انسانی بازرگانی تخصصی، اقلام تبلیغاتی، عضویت در وب سایت های B2B داخلی و خارجی، اخذ مجوزها و گواهینامه های بین المللی، طرح کسب و کار، طراحی صنعتی و بسته بندی، ثبت علامت تجاری، حضور در پاویون ملی ایران در نمایشگاه های خارجی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، تبادل و ارزش گذاری فناوری، ثبت اختراع، رصد فناوری و تحلیل پتنت، حسابداری و مراکز رشد به شرکت های دانش بنیان ارایه می شود. صادقی سقف حمایت کریدور از دوره های آموزشی را در دوره های داخلی 2 میلیون تومان و در دوره های حضوری خارج از ایران 5 میلیون تومان و در مجموع 70 درصد هزینه های دوره های آموزشی به صورت بلاعوض ذکر کرده و گفت: کریدور ماهانه 50 درصد حقوق نیروی انسانی بازرگانی تخصصی را در شرکت های دارای پتانسیل صادراتی و یا توانمند صادراتی، تا دو سال تقبل خواهد کرد. وی میزان حمایت ازشرکت های دانش بنیان در وب سایت های B2B  را نیز تا سقف 3 میلیون تومان در B2B  داخلی و تا سقف 7 میلیون تومان در B2B خارجی ذکر کرد. کارشناس امور نمایشگاه های بین المللی کریدور توسعه صادرات در ادامه با بیان اینکه اخذ مجوزها و گواهینامه های بین المللی یکی از ابزارهای مهم در جلب اعتماد مشتریان نسبت به کارایی، ایمنی و کیفیت محصولات است، گفت: میزان کمک به شرکت های برتر صادراتی یا شرکت های دارای پتانسیل و توانمند صادراتی در گواهینامه های سیستمی 50 درصد ودر گواهینامه های انطباق محصول نیز 70 درصد می باشد. صادقی همچنین تصریح نمود: از آنجاییکه حضور شرکت های دانش بنیان در کنار هم و در قالب پاویون ملی ایران منجر به تقویت و توانمندی برند ملی در حوزه تولید محصولات با فناوری بالا می شود، این کریدور 70 درصد هزینه غرفه سازی و حمل و نقل را تقبل می نماید. این کارشناس افزود: کریدور توسعه صادرات از حقوق مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراع از مخترع در مدت زمان و محدوده جغرافیایی مشخص نیزحمایت می نماید. صادقی در پایان با تاکید بر اینکه تمامی مراحل این خدمات و حمایت ها به صورت الکترونیکی می باشد، افزود:  برای ثبت درخواست و پیگیری مراحل انجام کارنیازی به حضور فیزیکی افراد نیست. 
 
آلبوم تصاویر B1-12-95