تاریخ : شنبه 11 دي 1395
کد 1222

در نشست مدیران کالا و تجهیزات پالایشگاه کشور با سازندگان تجهیزان نفتی در اتاق اصفهان، اعلام آمادگی پالایشگاه ها برای خرید کالا و تجهیزات داخلی/حمایت از تولید داخل در صنعت نفت زمینه اشتغال زایی برای 300 هزار جوان تحصیل کرده را فراهم می کند

نشست کمیته انرژی ،نفت،گاز،صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون صنایع اتاق با مدیران کالا و تدارکات پالایشگاه های کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست کمیته انرژی ،نفت،گاز،صنایع شیمیایی و پتروشیمی کمیسیون صنایع  اتاق با مدیران کالا و تدارکات پالایشگاه های کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،رضا خیامیان مسوول کمیته انرژی اتاق اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه پالایشگاه های کشور سالانه میلیاردها تومان صرف خرید تجهیزات و کالاها می کنند،افزود:سازندگان تجهیزات نفتی در استان ها مختلف  بویژه در استان اصفهان می توانند بخش عمده نیاز پالایشگاهها را تامین کنند.
وی تصریح کرد: حمایت پالایشگاه ها از تولید داخل می تواند علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان در توسعه بومی صنعت نفت نقش مهمی ایفا کند.
خیامیان  صنعت نفت را موتور محرکه صنایع کشور برشمرد و گفت:سازندگان تجهیزات نفتی می توانند زمینه اشتغال زایی 300 هزار جوان  تحصیل کرده را فراهم کنند.
وی با انتقاد از اختصاص ردیف بودجه صندوق توسعه ملی به خرید کالا و تجهیزات خارجی برای صنایع نفت گفت:دولت می تواند از ردیف های این صندوق برای خرید از داخل حمایت کند و این در حالیست که کشورهای گشایش کننده فایناس تولیدات داخلی خود را تحت پوشش فایناس قرار می دهند.
وی یکی از دلایل استقبال  پالایشگاه از کالا و تجهیزات خارجی را تفاوت قیمت 9 درصدی با کالاهای ساخت داخل برشمرد و گفت:محاسبه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده کالاها و تجهیزات ساخت داخل باعث تفاوت قیمت نسبت به همتای خارجی می شود.
وی اضافه کرد:خرید داخل برخی از پالایشگاه همراه با هزاران انتقاد و عیب نمایی صورت می گیرد ولی در خرید های خارجی هیچ مشکلی بروز پیدا نمی کند.
رییس انجمن ساخت تجهیزات نفتی ایران اضافه کرد:تامین مالی سازندگان برای ساخت تجهیزات و طولانی بودن روند مناقصه ها از چالش های جدی این بخش است که با تنظیم قراردادهای داخلی  خرید (LPC) می توان این چالش ها را برطرف ساخت.
 
سید مصطفی الهی مدیر پالایشگاه  اصفهان در این نشست گفت:پالایشگاه اصفهان به لحاظ پروژه های تعریف شده بیشترین خرید  را در بین پالایشگاه داشته و همواره از ظرفیت های داخلی تامین نیاز کرده است .
وی از تکمیل پروژه بنزین سازی این پالایشگاه خبر داد و گفت:به دنبال اهداف زیست محیطی وزارت نفت بر تولید بنزین با یورو 4  تاکید ویژه ایی داشتیم .
وی با اشاره به سرمایه گذاری 2 میلیارد یورویی کره جنوبی در پالایشگاه اصفهان جهت اجرای طرح های توسعه  گفت:تصفیه گازوییل یکی از طرح های توسعه مهم پالایشگاه اصفهان است که سازندگان داخلی می توانند نقش مهمی در اجرای آن ایفا کنند .
الهی از آمادگی این پالایشگاه جهت خرید داخل کالا و تجهیزات نفتی خبر داد و گفت:حمایت از تولید داخل اجرای منویات رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است .
 آقاپور از پالایشگاه تبریز گفت:بیش از 80 درصد قطعات مکانیک مورد نیاز پالایشگاهها قابل تولید در داخل کشور است و  مدیران پالایشگاه ها باید از این تولید حمایت کنند.
در پایان این نشست مدیران کالا و تجهیزات 8 پالایشگاه کشور بر حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات نفتی تاکید کردند .و خواستار حضور فعال این شرکت ها در مناقصه های پالایشگاه ها شدند.همچنین تولیدکنندگان تجهیزات نفتی استان اصفهان به معرفی توانمندی خدود پرداختند.

 
آلبوم تصاویر 2076-10-95