تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1395
کد 1022

در ششمن جلسه کمیسیون صنایع مطرح شد؛ اعمال نکردن به موقع سیاست های اقتصادی توسط دولت از دلایل رفع نشدن معضلات اقتصادی کشور است

در ششمن جلسه کمیسیون صنایع مطرح شد؛ اعمال نکردن به موقع سیاست های اقتصادی توسط دولت از دلایل رفع نشدن معضلات اقتصادی کشور است

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اعمال نکردن به موقع سیاست های اقتصادی توسط دولت از دلایل رفع نشدن معضلات اقتصادی کشور است.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اعمال نکردن  به موقع  سیاست های اقتصادی توسط دولت از دلایل رفع نشدن معضلات اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، مجتبی ملا احمدی در ششمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: یکی از اسیاست گذاری منطقی و به موقع افزایش متعادل نرخ ارز است که به منظور بررسی تاثیر نرخ ارز بر فعالیت های اقتصادی این کمیسیون به انجام فعالیت پژوهشی با همکاری تعدادی از  استادان اقتصاد دانشگاه پراخته است .

مهدی فخاری  عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:این تحقیق  به بررسی تأثیر تغییر نرخ ارز بر شاخص هایی چون قیمت سهام، سودآوری صنعت، تولید ناخالص داخلی و سطح عمومی قیمت ها پرداخته و  نتیجه آن نشان می دهد که رشد ملایم و کنترل شده نرخ ارز تاثیر مثبتی بر رشد شاخص قیمت سهام و رشد تولید ناخالص داخلی، همچنین سود آوری بخش صنعت خواهد داشت.

وی با بیان این که افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی بر بالا رفتن سطح عمومی قیمت ها خواهد داشت، تصریح کرد:  علت بحران و بروز تورم ابتدای سال 92، بی انضباطی مالی و رشد سریع پایه پولی بود و افزایش نرخ ارز تأثیر کمتری در بروز این بحران داشته است.

وی  افزود: بر اساس این تحقیق  تاثیر مثبت افزایش نرخ ارز در شاخص های مطرح شده تا حدود زیادی می تواند جنبه تورم زا بودن آن را تقلیل دهد.

مسعود عبدالهی، مسوول کمیته صنایع کوچک و متوسط  کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با  ارایه گزارش فعالیت های اخیر این کمیته گفت: در بررسی بانک جامع اطلاعات صنایع، اعضای کمیته بر تدوین مناسب پرسشنامه، به روز رسانی بانک اطلاعات، استفاده از تجارب موفق بانک اطلاعات صنایع و تحلیل و تفکیک این صنایع اتفاق نظر داشتند. وی با بیان این که لازم است در این کمیسیون تاثیر سیاست های حمایتی دولت بر صنایع اشتغال زا بررسی شود، افزود: اگر این صنایع مورد حمایت ویژه دولت قرار بگیرند، بسیاری از مشکلات اشتغال رفع خواهد شد.

مهدی مسائلی، مسوول کمیته خدمات فنی مهندسی کمیسیون در ادامه تصریح کرد:در جلسات این کمیته به بررسی مواد 4 و 5 قانون بهبود محیط کسب و کار  مبنی برتکلیف اتاق های بازرگانی در ساماندهی کسب و کار پرداخته شد و این نتیجه حاصل شد که در صنوف مختلف مشکلات هم پوشانی وجود دارد و به دلیل  همخوان نبودن عرضه و تقاضای نیروی کار، در مناقصات حرکات انتحاری در این زمینه رو به افزایش است.

ابراهیم حبیب اللهی، مسوول کمیته فلزات و سنگ های گرانبهای کمیسیون  نیز از بررسی آیین نامه صادرات و واردات طلا در این کمیته خبر داد.

همچنین آتش انتظامی، مسوول کمیته فولاد کمیسیون در این جلسه گفت: در جلسات اخیر، کمیته به موضوع کمبود آب برای صنایع فولاد با حضور کارشناسان آب کمیسیون کشاورزی پرداخت و افزود: در جلسات آتی این کمیته به بررسی مشکل تامین آهن قراضه برای صنایع فولاد خواهد پرداخت.

جواد متولی مسوول کمیته چاپ و بسته بندی کمیسیون در این جلسه  گفت: در نهمین جلسه این کمیته به برگزاری سمینار آموزشی در زمینه ارتقای  صنایع چاپ و بسته بندی و تأثیر آن در فروش محصولات پرداخت.

مظفر چلمقانی مسوول کمیته نساجی کمیسیون نیز از بررسی استراتژی صنعت نساجی در این کمیته خبر داد و افزود: لازم است در کمیسیون صنایع به تغییر ضرایب مالیاتی نساجی نیز پرداخته شود.