تاریخ : پنجشنبه 30 فروردين 1403
کد 7400

میز گمرک

عمده مشکلات پرونده‌های میز گمرک مربوط به طولانی شدن زمان تخصیص ارز کالا است

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: بیشترین خواسته مراجعه‌کنندگان فعال اقتصادی به میز خدمت بابت دلایل طولانی شدن زمان تخصیص ارز کالا بوده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، میز خدمت گمرک با حضور سید وحید دزفولی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و رسول کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان برگزار شد.
 مدیرکل گمرکات استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری میز خدمت در زمینه گمرک اظهار کرد: میز گمرک از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شده است که دوشنبه آخر هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه در این نشست به مشکلات هفت پرونده رسیدگی شد، افزود: برخی از واحدهای تولیدی با گمرک آشنایی نداشتند به همین خاطر ما به استقبال این فعالان رفته‌ایم که پس از بر طرف شدن مسائل و مشکلات با گمرک اصفهان اکنون بیشتر مسائل گمرکی به سازمان‌های دیگر مربوط می‌شود.
 کوهستانی گفت: طولانی شدن مدت تخصیص ارز کالا، واردات مواد اولیه و تایید ثبت سفارش، بیشترین پرونده‌های میز گمرک را در سال جدید به خود اختصاص داده است.
 وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ جلسه میز گمرک برای این منظور در اتاق بازرگانی تشکیل شد که به مواردی از جمله تسهیل صادرات محصولات گلخانه‌ای، واردات ماشین‌آلات فرش و نساجی، ورود نمونه‌ها و بسته‌های پستی هوایی خارجی، مشکل کسر تخلیه و همچنین تسهیلات گمرکی قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عمده‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی رسیدگی شد.