تاریخ : شنبه 1 خرداد 1400
کد 3978

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان:

مسیر توسعه از اتاق بازرگانی می گذرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در یکصدو دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: مسیرتوسعه از اتاق بازرگانی می گذرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دکترنعمت اله اکبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در  این جلسه به تشریح الگوی توسعه مناطق هفتگانه استان پرداخت. 
وی با تاکید بر اینکه تنها مسیر توسعه کشور بخش خصوصی است، گفت: به این دلیل، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواستار رونمایی از اسناد توسعه در جلسه شورای گفت و گودر اتاق بازرگانی شد.
وی تاکید کرد: بر این باوریم که مسیر توسعه کشور بدون داشتن بخش خصوصی توانمند تحقق نخواهد یافت. 
دکتر اکبری یکی از خروجی های اسناد بالادستی کشور را الگوی توسعه مناطق استان دانست و تصریح کرد: اصفهان استان پهناوری است که بر اساس لایه ها و ویژگیهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، اقلیمی و محیط زیستی تقسیم بندی شده است.
وی وسعت زیاد استان و تعداد شهرستان ها، وجود برخی نابرابریهای منطقه ای و عدم تعادل های گسترده در سطح سرزمینی و فقدان وجود بستر تعامل سازنده و همکاریهای مشترک میان شهرستان ها را از جمله دلایل منطقه بندی اعلام کرد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از شناسایی 211 پیشران در 7منطقه اصفهان خبر داد و افزود: پیشران های شناسایی شده یا دارای سابقه هستند، یا درمرحله مطالعه بوده و یا تنها در حد یک ایده مطرح شده می باشند.
وی تصریح کرد: مدل اجرایی توسعه استان در سه بخش حاکمیتی، مشارکتی و خصوصی است.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تصریح کرد: برای توسعه ،بایداز تصدیگری بصورت جدی دست برداریم. دکتراکبری با تاکید بر اینکه مسیر توسعه از اتاق بازرگانی می گذرد، گفت: دولتی ها باید تسهیل گر امور مربوط به بخش خصوصی بوده و از آن حمایت کنند. وی ابراز امیدواری کرد این رونمایی آغازی بر اجرایی نمودن 211پیشران باشد.
 
آلبوم تصاویر رونمایی از مطالعات الگوی توسعه مناطق هفتگانه استان