تاریخ : دوشنبه 26 دي 1401
کد 6135

در گردهمایی سالانه بانوان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تاکید شد:

نهاد خانواده بستر پرورش فعالان اقتصادی موفق است

به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن و روز مادر،گردهمایی سالانه بانوان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این گردهمایی، ضمن تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها، نهادسازی را پیش‌شرط هر فعالیت اقتصادی معرفی کرد و افزود: «مادر» پایه‌گذار نخستین نهاد، یعنی خانواده بوده و با ایجاد آرامش، مودت و رحمت در نهاد خانواده، فرزندانی توانمند و برومند به جامعه تحویل می دهد.
وی در ادامه، کارآفرینی را از دیگر مولفه‌های بانوان فعال اقتصادی دانست و گفت: بزرگ بانوی کارآفرین جهان اسلام ،حضرت خدیجه (س) با محبت و سرمایه مادی خود موجب اعتلای دین اسلام شد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه در موضوع کارآفرینی تفکیک جنسیتی ملاک نبوده و توانمندی حایز اهمیت است گفت: تشکیل مرکز کارآفرینی بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان، به معنای محدود شدن سیطره حضور بانوان در عرصه اقتصاد به یک شورا نیست.
گلشیرازی محیط مناسب را لازمه رشد فردی عنوان و تصریح کرد: در صورت مناسب بودن محیط، اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد و فعالیت اقتصادی نیز از همین رو نیاز به محیط مطلوب دارد؛ به عنوان مثال شاخص محیط کسب و کار، مولفه‌ای مهم برای فراهم سازی بستر رشد و توسعه اقتصادی است که در این دوره فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان، به واسطه فعالیت‌های صورت گرفته این شاخص به صورت چشمگیری ارتقاء یافت.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان همچنین ضمن تشریح اقدامات 4 ساله پارلمان بخش خصوصی اصفهان، تاکید کرد: به منظور کمک به بهبود شاخص محیط کسب و کار، ساختار سازمانی اتاق اصلاح شد و مرکز کارآفرینی بانوان نیز تشکیل و در کنار 12 نهاد و شورای دیگر مشغول فعالیت است.
وی اتاق بازرگانی را محل گفتمان و مکان یافتن همراه و همگام اقتصادی و اجتماعی معرفی و تصریح کرد: اگر بخواهیم از وضع امروز اصفهان، صعود کنیم باید اصفهان تجاری ایجاد کنیم و لازم است در تمامی خانواده‌ها علاوه بر مباحث اجتماعی و فرهنگی بحث تجارت و توسعه، ساری و جاری باشد.
وی در ادامه خواستار عضویت بانوان در تشکل‌های تخصصی با هدف اثربخشی بیشتر و حضور فعالانه در حوزه مسئولیت اجتماعی شد.
فرشته امینی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این رویداد بانوان عضو پارلمان بخش خصوصی اصفهان را بانوانی پیشرو، کارآفرین و صاحب صنعت و تجارت معرفی و تصریح کرد: این بانوان به عنوان موتور محرک جامعه، به ارزش آفرینی می پردازند.
وی با بیان اینکه مرکز کارآفرینی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در سال 99 و با هدف شبکه‌سازی، توانمندسازی و شناسایی بانوان مستعد فعالیت‌های اقتصادی، آغاز به کار کرد افزود: این مرکز، با الگوگیری از مراکز کارآفرینی بانوان در جهان و با هدف شناسایی نیازهای زنان فعال اقتصادی در حوزه تجارت، شبکه‌سازی و ایجاد فرصت برای آنها، آموزش و مشاوره، توسعه مهارت‌های رهبری و کارآفرینی و آموزش دسترسی به منابع مالی و سرمایه ایجاد شد.
رئیس شورای راهبردی مرکز بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، برگزاری عصرانه‌های کارآفرینی با موضوعاتی از قبیل اشتراک تجربیات و آموزش در زمینه‌های مالی، سرمایه گذاری و مالیاتی، برگزاری دوره‌های عالی مهارت مدیریتی و ارایه خدمات مشاوره‌ای از طریق کانون مشاوران اتاق بازرگانی اصفهان، ارایه خدمات نوین درحوزه‌های آموزشی از جمله برگزاری رویدادهای آموزشی مهارت محور در قالب رویدادهای بازرگان کوچک، کارنو، کسباتور و شتاب دهنده‌ها برای گروه‌های سنی مختلف به منظور آماده‌سازی نیروی توانمند برای ورود به بازار تجاری امروز، تمرکز بر ایجاد و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات، دوره‌های تجاری مرتبط با این حوزه و تمرکز بر شتابدهی کسب و کارها، راه‌اندازی میزهای تخصصی کشورهای هدف صادراتی و راه‌اندازی دفتر تجارت روسیه و اوراسیا را از دیگر خدمات اتاق بازرگانی اصفهان در سال‌های سخت فعالیت اقتصادی معرفی کرد.
 امینی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود در آینده شاهد روزهایی با دورنمای اقتصادی بهتر باشیم.
 
آلبوم تصاویر گردهمایی سالانه بانوان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان