تاریخ : سه شنبه 14 تير 1401
کد 5397

با حضور سفیر جمهوری بلاروس در ایران صورت گرفت

بررسی فرصت‌های همکاری اصفهان و بلاروس

در جلسه‌ای با حضور سفیر بلاروس در ایران، فرصت‌های همکاری اقتصادی و تجاری اصفهان و بلاروس بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور عضو هیات نمایندگان و مدیر بازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان و رایزن اقتصادی بلاروس در ایران برگزار شد، احمد پزنده رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی اصفهان ابراز امیدواری کرد با توجه به صنعتی بودن بلاروس بتوان تعاملات خوبی بین طرفین ایجاد کرد.
سفیر بلاروس در ایران نیز با اشاره به همکاری و دوستی دیرینه ایران و بلاروس گفت: دولت بلاروس علاقه زیادی به توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی با ایران داشته است.
دمیتری کالتسوف Dmitry Koltsov در ادامه هدف از حضور در اصفهان را توسعه تبادلات اقتصادی طرفین بیان و تصریح کرد: بلاروس دارای اقتصاد پیشرفته‌ای است و کارخانجات بزرگی در زمینه تولید ماشین آلات سنگین،ماشین‌های کشاورزی، راهسازی، کمپانی‌های بزرگ جمع آوری غلات، کارخانه‌های تولید تجهیزات فناوری و اپتیک، صنایع شیمیایی و لوازم خانگی در بلاروس وجود دارند.
وی با اشاره به پیشرفته بودن صنایع شیمیایی و چوب این کشور گفت: ام دی اف و صنایع چوب روسی در ایران از شهرت زیادی برخوردار بوده و ما علاقمند به همکاری در این زمینه‌ها با اصفهان هستیم.
سفیر بلاروس در ادامه با بیان اینکه همکاری اقتصادی و تجاری جاده‌ای دو طرفه است، از اعلام آمادگی بلاروس برای ورود محصولات ایرانی به ویژه تولیدات سنتی و میوه و سبزیجات تازه و خشکبار به این کشور خبر داد.
همچنین در این جلسه مدیربازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان گفت: چندین کارخانه اصفهان مواد اولیه موردنیاز خود را از بلاروس تامین می‌کنند و تسهیل روابط تجاری با این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
 وی بر ضرورت کمک بلاروس برای توسعه صادرات محصولات تولیدی اصفهان به این کشور تاکید کرد.
وی افزود: در حال حاضر تقاضای بالایی برای برخی محصولات از طرف بلاروس وجود دارد همچنین اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند تعاملات لازم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولید ام دی اف اصفهان از بلاروس و تبادلات کالا به کالا را برقرار کند.
برقراری مجدد پرواز مستقیم ایران به بلاروس، استفاده از ظرفیت کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برای حمل بار، برقراری تعامل بانک TC بلاروس با یکی از موسسات اعتباری بلاروس به منظور اطمینان خاطر تجار برای برقراری ارتباطات تجاری با حمایت دولت بلاروس از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
 
آلبوم تصاویر بررسی فرصت‌های همکاری اصفهان و بلاروس